7.9.12

Fit and Healthy Friday - What to do when Not so Healthy

aaand we're off to a good start met deze fit and healthy friday blog. Normaal kan ik VOl enthousiasme schrijven over hoe geweldig sporten is, hoe fijn je je voelt door gezonde producten te eten en je lichaam optimaal te verzorgen. Maar deze week, not so much.

Na een paar dagen ziek in bed te hebben gelegen staat mijn hoofd er niet meer naar iets te schrijven over hoe fabulous het is om goed voor jezelf te zorgen. Ik zou liever schrijven over wat te doen als je je dagenlang ligt te vervelen in bed. Een aantal suggesties:


- Series kijken die je eigenlijk niet volgde omdat je ze voorheen geen verantwoorde tijdsbesteding vond (bijvoorbeeld gossip girl).
- Een super fancy nieuw waterflesje, een bobble, driehonderd keer vullen om te kijken of die filter dan uitgewerkt is - en of je uberhaupt het verschil zou merken.
- Whatsappjes sturen naar alle mensen in je contactenlijst. Gewoon, omdat je nu alle tijd hebt om bij te kletsen.
- Uittesten in welke pyjama je het beste dagenlang ziek in bed kunt liggen.
- Je vriendje voor je laten koken en vanuit bed de aanwijzingen schreeuwen omdat je toch eigenlijk wel precies datgene wilt eten dat je tijdens je vrije uurtjes hebt bekokstoofd. Om uiteindelijk voor de verrassing te komen staan dat je vriendjes suggestie toch lekkerder smaakt op een zieke maag.
- Alle smaakjes thee die je in huis hebt een voor een uitproberen (natuurlijk waterkoker volledig vullen en naast het bed zetten zodat je wel kan blijven liggen).
- Of, als tussen al die doffe bonken in je hoofd door, ineens een filosofische bui zich van je meester maakt, precies uitdenken wat je nu met je blog zou willen.

Dit laatste is wat ik toevallig gisteren en vandaag ook een beetje heb kunnen doen. Vierentwintig lentes. Dat blijf je natuurlijk niet je hele leven (al schijnen sommige mensen dat graag te willen geloven). Al vanaf het moment dat ik deze domeinnaam koos, was het idee om elk jaar iemand van net 24 te vragen om een jaar lang deze blog bij te houden. 
Het lijkt me geweldig als dat lukt. Op die manier ontstaat er een collectie met verhalen van verschillende vierentwintigjarige meisjes door de tijd heen. Een historisch overzicht van hoe mensen van bijna een kwart eeuw oud tegen het leven aankijken. Wauw.

Vaak zijn mensen van vierentwintig net in een overgang van de ene naar de andere levensfase (of hebben die net ondergaan). Een spannende tijd waarin vaak veel opties nog open liggen en keuzes moeten worden gemaakt. Dat geeft ruimte tot nadenken over al de mogelijkheden die je hebt. Iets dat leuk kan zijn, maar ook lastig. Daarom noem ik deze blog in mijn introductie ook eentje 'over de grote en kleine vragen van het leven'. 

Dat ikzelf, en alle vierentwintigjarigen na mij, maar tot mooie antwoorden daarop kunnen komen op deze blog :)
En nu duik ik weer in de lappenmand!



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen