17.9.12

Meltingpot Monday: How to Live Life to the Fullest


Soms heb ik het gevoel dat ik te weinig uit mijn leven haal. Dat de dagen en weken voorbij vliegen. Dat ik links en rechts kansen laat liggen en bovendien mezelf niet genoeg ontwikkel. Het helpt me vaak om dan even stil te staan bij wat ik nou echt belangrijk vind in het leven. Op welke manier kan ik alles eruit halen wat erin zit?
Een paar van de dingen die voor mij belangrijk zijn. Heb jij nog aanvullingen voor de lijst?

- Ontdek het onbekende. Ga op reis. Slenter door straatjes die niet in je reisboekje staan aangegeven als must-see plekken. Praat met onbekenden en stel je open voor wat ze je kunnen leren. Fiets eens niet via de standaard route naar je werk of studie. Stap met een onbevangen blik de wijde wereld in.

- Neem tijd voor jezelf. bijvoorbeeld door met een boek op de bank te gaan zitten, een serie-marathon te houden of eens de tijd te nemen om gewoon na te denken. Even goed sporten. De vrienden opbellen die je al zo lang niet hebt gesproken.

- Ben lief voor jezelf. In mijn ogen is dit iets anders dan de tijd nemen voor jezelf. Lief zijn voor jezelf kan de hele dag door. Niet katten op jezelf als je een fout maakt. Niet boos worden als iets niet goed gaat. Trots zijn op de successen die je behaalt. Laatst zei iemand tegen me: behandel jezelf zoals je je beste vrienden zou behandelen. Helemaal me eens!

- Stop met uitstellen. Je leeft maar een keer. Wat je morgen wilt gaan doen kan soms ook al vandaag. Nadenken over waar je allemaal geen tijd voor hebt kost ook tijd. Stop ermee en begin!

- Blijft altijd leren. Leer nieuwe dingen, of verbeter de skills die je al hebt.
Momenteel ben ik bezig met het leren van Mandarijn Chinees (al sinds 2010) en de hoop is daar ooit vloeiend in te geraken. Ook wil ik me bijvoorbeeld graag verder ontwikkelen als projectmanager en inspirator. En natuurlijk deze blog altijd blijven verbeteren.

- Draag mooie kleren met vrolijke kleuren. Ook als je je een dagje niet zo mooi voelt, of niet lekker in je vel zit, kan het je dag goedmaken als je kleren iets leuks en vrolijks uitstralen. 

- Wees aandachtig. Sta stil bij wat je doet. Geniet van de mooie momenten en neem ook de minder mooie dingen mee. Concentreer je op de dingen waar je mee bezig bent om er het beste van te maken. Raffel geen dingen af.

- Doe gekke dingen. Ga in een warenhuis tien keer de roltrap op en neer, gewoon omdat het zo leuk is. Probeer al die klimrekken in het park eens uit. Stuur kaartjes naar onbekenden. Plak stickers op spiegels in openbare gelegenheden met opbeurende spreuken. Doe onverwachte dingen die andere mensen blij maken.

- Denk na over wat je echt wilt en laat je niet leiden door angst. Zelf heeft angst heel lang een veel te groot deel van mijn leven uitgemaakt. Vandaar dat ik dit ook iedereen op het hart wil drukken. Wees niet bang. Iedereen maakt fouten of neemt beslissingen die achteraf niet zo verstandig leken. Maar hey, een betere leerschool is haast niet denkbaar.


Wat is voor jou belangrijk? :) Oh, en nu je hier toch bent, ik zou het leuk vinden als je me volgt via Bloglovin'.

Alle afbeeldingen afkomstig van weheartit.com


10 opmerkingen:

  1. Wat een leuk stukje!
    Van jou lijst moet ik vooral 'stoppen met uitstellen' gaan doen. Idd, wat jij ook zegt, ik kan zo een uur van mijn tijd verspillen aan het denken aan wat ik allemaal nog moet doen, maar zogenaamd geen tijd voor heb.

    Maar eigenlijk zou ik van alle stukjes wel wat meer kunnen doen. Leuk overzichtje om over na te denken in ieder geval.

    Oh, en ik volg je al via bloglovin :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie lijst, goed om erover na te denken en zo bewust te leven. Jezelf iedere dag mooi aankleden kan al zo'n verschil maken. Lief voor jezelf zijn, nieuwe dingen blijven ondernemen, ja allemaal heel fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Stoppen met uitstellen is zeker een goede tip voor bewust leven. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi lijstje! Hele belangrijke punten om aan te denken inderdaad. Leuke blog heb je ook:)!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie lijst! Veel van deze dingen doe ik al, bewust en onbewust :)
    Bewust wissel ik vaak mijn 'standaard' wandelroute af.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie lijst! Ik wil eraan toevoegen: doe je mond open. Ik heb de neiging dingen niet te zeggen die later toch ergens goed voor zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is inderdaad een goede! Heel belangrijk en iets waar ik ook niet altijd even goed in ben...

      Verwijderen
  7. Mooi lijstje! Stoppen met uitstellen: dat zou ik nog wel eens moeten verbeteren ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie lijst, in jezelf investeren is heel belangrijk!

    BeantwoordenVerwijderen