30.9.12

Sunny Sunday: Beautiful People



Op deze zondag zet ik graag voor jullie mooie initiatieven en acties op een rijtje ik recent tegenkwam. Stuk voor stuk initiatieven of acties waar ik inspiratie uit haal en heel blij van word.

Wat al de onderstaande initiatieven en acties kenmerkt, is een geloof dat een persoon een verandering teweeg kan brengen. Dat je ook van een afstand een verschil in iemands leven kunt maken. Niet bang zijn om actie te ondernemen en mensen die je misschien helemaal niet kent, een mooie dag te bezorgen of weer net dat sprankje hoop of geloof te geven dat ze er wel degelijk toe doen.


-moreloveletters.com

 

 

 

 - Galadarlings boodschap. Wees lief voor jezelf, en voor als je het even niet meer ziet zitten, is deze post geweldig.

 

 

 

 

- Lady Gaga's body revolution campagne

 

 

 

-Postcrossing, dat mensen zulke lieve en vaak uitgebreide  kaarten naar elkaar sturen!




- Blogcommunity en commentaren die daarin achter worden gelaten. (I know, niet een initiatief, maar een belangrijke vorm van 'online support en erkenning')




 
Ik geloof er heel sterk in dat deze voornamelijk 'hulp op afstand' van grote toegevoegde waarde kan zijn in iemands leven. Wanneer je het niet meer ziet zitten, of wanneer je je alleen voelt, kan je aan zo'n simpele vorm van waardering als een blogpost, een kaartje uit een ander land of zoals Lady Gaga doet, je eigen onvolkomenheden delen om anderen te helpen relativeren.

Zelf kan ik me gelukkig prijzen met een lieve vriend en lieve vriendinnetjes en familie om me heen, die me steunen als ik het even moeilijk heb. Maar contact via internet met gelijkgestemden of inspirerende blogs lezen, kan mijn dag ook een stukje leuker maken dan hij al was.. Ik vind het heerlijk om te zien hoe lief en creatief mensen zijn. De reacties op persoonlijke blogs wanneer het minder goed gaat met de blogger, zijn soms echt hartverwarmend.

In een scene in de serie 'Enlightened' vond ik ook mooi naar voren komen hoeveel je als mens aan elkaar kunt hebben en elkaars dag een beetje leuker kunt maken.

Wat denk jij over de bovengenoemde projecten?
Oh, en nu je hier toch bent, ik vind het natuurlijk leuk als je me volgt via Bloglovin!

2 opmerkingen:

  1. Ben het helemaal met je eens. Schrijven op mijn blog over onzekerheden die ik wel eens heb of verdrietige momenten die ik meemaak helpen altijd de dingen te relativeren. En als je dan ook nog steunvol commentaar krijgt is het al helemaal top!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie acties!Ik snap dat je daar blij van wordt!

    BeantwoordenVerwijderen