18.9.12

Testing Testing Tuesday: Visiting the Hairdresser!

Vandaag was het weer zover. Na weken van uitstellen moest het er toch echt van komen: een stukje van mijn haar is afgeknipt. Met doodsangsten zat ik in de kappersstoel.
Is het niet te kort? Snapt de kapper wel dat droog haar veel korter is dan nat haar omdat ik krullen heb? Is de coupe die ik krijg aangemeten niet om te lachen?
Vroeger....vroeger leek ik wel een jongetje. Kort koppie, witte krulletjes en een bol hoofdje er onder. Sommige mensen konden echt niet aan me afzien of in mijn geval de naam 'Anne' nu de mannelijke of vrouwelijke variant was. Daar kwam verandering in vanaf het moment dat ik zelf naar de kapper mocht. "Ok, een beetje de dooie puntjes dan....ALLEEN de dooie puntjes he!" Zo liet ik het langzaam wat langer groeien. En langer. En langer. Tot het net leek alsof er een bos stro op mijn hoofd zat. Mijn haar is niet mooi als het lang is. Punt.

Dus: vandaag toog ik met die te lange haren naar mijn favoriete kapper. Na verschillende kappers te hebben uitgeprobeerd ben ik nu al een paar jaar blijven hangen bij dezelfde; Kapsalon Bianco op de Rozengracht in Amsterdam.

Een beschrijving van hoe zo'n bezoek gaat: "Goedemiddag! Hoe gaat het ermee? Knippen? Wenkbrauwen epileren?" "Alleen knippen graag." "Ga maar zitten, ik zal even uw jas aannemen." Wanneer ik van de wasstoel naar de kapstoel ben gebracht komt de kapper dan aangelopen. De taakverdeling in deze kapsalon is geweldig efficiƫnt. Iemand wast en kamt je haar, daarna komt de echte kapper. Meestal zit ik ongeveer 10 tot 15 minuten in de kapstoel. Want, deze kapper knipt zonder clipjes of kammetjes in je haar te stoppen. Gewoon, uit de losse pols. In vliegende vaart suizen de afgeknipte haren om mijn oren. Doodeng. Maar toch. Iedere keer als ik het eindresultaat bekijk in de spiegel ben ik super tevreden. En de kapper zelf ook. Dan weer een extra aangezetten krul hier, of een gladgefohnde lok daar. Ik voel me net een filmster. En dat voor een super zacht prijsje!
Zie hier het resultaat. Leuk? Ik vind deze kapsalon zeker een aanrader voor iedereen die in Amsterdam woont (of in de buurt natuurlijk). Vooral voor iedereen met krul-, kroes- of strohaar.

Nu je hier toch bent, ik zou het leuk vinden als je me ook volgt op Bloglovin!

2 opmerkingen:

  1. Het ziet er hardstikke leuk uit! Gelukkig is het allemaal goedgekomen ;) xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er niet verkeerd uit hoor. Maar ik ken het kappersgevoel! Awfull! Maar erna vaak goed :-)

    BeantwoordenVerwijderen