26.9.12

Wednesday Wishlist: Personal Library

Ik ben een beetje van de 'oude' garde. De snel uitstervende soort mens die liever een boek dan een stuk elektronica in de hand heeft. Die de geur van boeken kan waarderen. Het geluid van de pagina's die je omslaat. De dikte van de vellen papier, de grootte van het boek. En die boeken bovendien ziet als decoratiestuk voor in huis.

In de kleine woning waar mijn vriend en ik nu wonen, is geen ruimte voor al onze boeken. Ik schat dat ongeveer 1/3 op dit moment anders verblijft. In dozen, op koude zolders en mottige vlieringen. Gelukkig staat die andere 2/3 hier wel in huis. Ik kan eindeloos naar al onze boeken kijken. Ze vertellen zo veel over wat ik en mijn vriend samen hebben meegemaakt in al die zeven jaar. Wat onze vervolgen interesses zijn, waar onze passie ligt en over welke vraagstukken we jaren onze hoofden gebogen hebben.

Ik geloof dat de inmiddels opgebouwde boekencollectie best noemenswaardig is voor iemand van net vierentwintig. Op de wishlist, voor als er ooit gesettled gaat worden: een persoonlijke bibliotheek. En dan het liefst iets als:







Vooral nummer 2, 4 en 7 spreken mij aan. Nu nog even een aantal jaar sparen....zowel boeken als geld.

Wat voor rol spelen boeken voor jou? Zijn ze een belangrijk onderdeel van je leven, of heb je liever elektronische varianten? En wat vind jij de mooiste huisbibliotheek?  

Oh, en nu je hier toch bent, ik vind het leuk als je me volgt via Bloglovin'!

11 opmerkingen:

  1. Haha, ja ben dr jaloers op, van boeken lezen houden. Ik ben alleen altijd al n digilover geweest. Ik lees alleen liever van papier, maar boeken neem ik weinig tijd voor helaas. Mooie inspi foto's, vooral de ouderwetse bruine libraries:<3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik lees ook veel liever van papier dan van een scherm. Wij hebben thuis ook een hele boekenwand, lijkt wel een beetje op 3 :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben ook veel meer van de gewone boeken, al kan ik me voorstellen, wanneer je veel reist bijvoorbeeld, dat een e-reader super makkelijk is. Ik vind je foto's van boeken in huis erg mooi. Ik ben er ook dol op :)! De mooiste vind ik de laatste, gewoon vrij simpel eigenlijk maar daardoor des te mooi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind dat simpele klassieke ook wel wat hebben ja. Helemaal cool als je echt een aparte kamer in huis kunt hebben om al je boeken te stallen.

      Verwijderen
  4. Jaaa, grote boekenkasten <3 Vooral de tweede en derde vind ik erg mooi. Ik heb zelf ook behoorlijk wat boeken waarvan de helft helaas in dozen moet verstoffen omdat ik er gewoonweg geen plek voor heb. Ik vind gewoon een 'echt' boek lezen ook veel fijner dan op bijv. een ereader. Het staat ook zo mooi in een huis vind ik, het kan zoveel over iemand vertellen door alleen een kijkje in de boekenkast te nemen :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aah zonde dat je boeken in dozen zitten! Ik vind t altijd een hele leuke decoratie ook voor in huis. Geeft sfeer :)

      Verwijderen
  5. Leuke foto's!
    Ik ben ook nog van de oude garde hoor ;-) een echt boek leest zoveel fijner dan een e-reader.
    Plus ik vind het leuk staan in huis!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind die boekenkasten aan de ene kant ontzettend mooi, maar aan de andere kant word ik er nogal kriebelig van. Ik hou er niet van om te veel spullen te hebben - alles wat overbodig is, moet mijn huis uit! En ik denk niet dat je zóveel boeken hebt die je ook nog eens regelmatig herleest :P Hoewel, als dat wel zo zou zijn, zou dat ongelofelijk vet zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan me er in vinden dat je inderdaad niet teveel spullen in huis wilt hebben. Maar, ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn favoriete boeken wel regelmatig inkijk, en er veel sentimentele waarde aan kan hechten haha!

      Verwijderen
  7. Ik hou ook van boeken, maar het moet wel in de kast passen ;) En helaas is een grotere kast, zoals op deze plaatjes, op dit moment geen optie!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Doet u mij er ook maar eentje! En dan inclusief trappetje! :P

    BeantwoordenVerwijderen