19.9.12

Wednesday Wishlist: Business-Like Wardrobe

Bron: weheartit.com
Student-af. Op naar een baan. Peinzend rommel ik door mijn kledingkast. Veel van de kledingstukken zou ik niet kunnen dragen in een corporate omgeving. Als student in de collegebanken maakt het niet zo veel uit wat je draagt. Maar nu, nu gaat alles om die eerste indruk. En de tweede. En de derde. Eigenlijk moet je er altijd tip-top uitzien om er bij te horen. Tenminste, zo lijkt het.

Daarom zou ik zo graag mijn hele garderobe inruilen voor een nieuwe.
Een werk-proof garderobe. Eentje die er voor zorgt dat ik me elke dag op en top kan voelen. Zonder dat ik uren voor de spiegel hoef te staan twijfelen of het er nu net wel, of net niet, mee door kan. Had ik maar alvast een baan.... Dan kon ik al die mooie spulletjes langzaam de plaats in laten nemen van mijn oude vodjes. Hieronder vast mijn verlanglijstje (Het is duidelijk wat mijn favoriete modehuizen zijn...).

Afkomstig van (boven naar beneden, links naar rechts): handschoenen Maison Scotch, blazer DEPT, jurkje Summum, blazer DEPT, blazer DEPT, jurkje Summum, groene jurk Summum, Tuniek DEPT, Sjaal DEPT, Schoenen Cafe Moda, blouse Maison Scotch, Jurk DEPT, Rok DEPT, Blouse DEPT, jurk DEPT.
Voordat ik verder ga zwijmelen in de vele webshops wil ik nog een laatste dilemma delen. Studenten hebben geen geld voor kleding, meestal. Werkenden wel. Hoe kan je dan direct uit het studentenleven in het zakenleven stappen en er toch representatief uitzien?

Oh en nu je hier toch bent, ik zou het leuk vinden als je me volgt via Bloglovin'!

5 opmerkingen:

  1. Een paar goede basics kopen die je dan evt kunt opleuken. Een mooi jurkje + ketting. Of met een jasje. Of zonder. Een goede kokerrok die je makkelijk kunt combineren met verschillende tops.

    En het hoeft niet duur te zijn! H&M heeft in de huidige collectie een paar mooie dingen zitten die niet duur zijn. Ik ken het dilemma namelijk ;) (Ik heb zelf net deze gekocht voor mijn werk: http://www.hm.com/nl/product/96992?article=96992-H)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks voor de tips! Inderdaad, die basics zijn key. En dan kan je later je 'collectie' altijd aanvullen met wat meer bijzondere items. Die jurk is trouwens mooi, zodra ik op sollicitatie mag komen ga ik overwegen die aan te schaffen ;)

      Verwijderen
  2. Ik heb echt hetzelfde! Ik loop nu stage en erna ben ik klaar. Heb altijd et gevoel dat ik er te casual uitzie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Op zoek gaan naar goedkope representatieve kleding! In bijna alle winkels waar je 'normaal' kleding koopt, verkopen ze ook dingen die net zijn of met de juiste combinatie voor net door kunnen gaan. Als je dat je eerste werktijd draagt, kun je later op zoek naar duurdere items die langer meegaan :) Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen