23.9.12

Weekend Surprisepost: Peace Day Event


In de Things I Like Thursday post van afgelopen donderdag vertelde ik het al; vrijdag zou het eerste event van een door mij opgerichte stichting plaatsvinden. Een verslag van de dag.


Sinds juli 2012 hebben we met een groep van 6 actieve mensen de stichting opgebouwd. Doel voor ons eerste event: aandacht vragen voor de dag van de vrede, 21 september. Naast een eigen event in de avond, werkten we ook mee aan een event op het museumplein. Hartstikke leuk.

'S Ochtends stonden we braaf met het hele team op het museumplein. Klaar om de wereldwijde MasterPeace organisatie te ondersteunen in hun pr-actie op het plein. Compleet in onze MasterPeace outfit (brrr dunne shirtjes), BN'ers er bij, dat kon niet meer stuk. En ze hadden nog een leuke verrassing in petto voor mij. Ik mocht meedoen in de show. Nu weten de mensen die mij kennen dat ik niet echt een spotlight-beest ben. Maar goed, voor wereldvrede wil ik die schroom best aan de kant zetten. Opgetooid met een bouwhelm en bouwhandschoen mocht ik tussen de cast van Soldaat van Oranje 'meebouwen' aan MasterPeace. Het leukste moment van de show: Achterop een scooter spectaculair wegscheuren om de bouwstenen van MasterPeace onder bedrijven in Amsterdam te verspreiden. Een hele geslaagde actie!

Compleet verkleumd maar voldaan gingen we daarna snel verder aan de voorbereidingen voor de avond. Zo moest er heel wat popcorn ingekocht worden. Want een documentaire; ja, daar hoort popcorn bij. Al het promotiemateriaal moest naar de locatie worden gebracht, en de zaal moest op een goede manier worden ingericht. Ook deden we nog wat last-minute promotie voor het event zelf via verschillende social media.

En toen was het zover.... 18:00 uur. De aanvangstijd. De eerste twee gasten arriveerden. Waarna het wel erg rustig bleef. Nagelbijtend liep ik rond door de zaal. Zou er dan verder niemand komen opdagen? Nauwelijks kon ik mijn zenuwen de baas blijven. We hadden toch niet al die inkopen gedaan voor niets, al die weken van voorbereidingen en aankondigingen? Tot mijn opluchting stond ineens een grote groep mensen in de deuropening. De zaal stroomde vol. Ik kon opgelucht adem halen. Aan de opkomst zou het niet liggen.

De documentaire, The Day after Peace van Jeremy Gilley (al eens onderdeel van de Things I Like Thursday lijst) viel in de smaak, evenals de korte documentaire van MasterPeace zelf. (Voor de geïnteresseerden; hieronder de MasterPeace docu.)

Toen was daar het moment. Het moment waarbij mijn maag zich de afgelopen dagen had omgedraaid bij de gedachte alleen al. Ik, als voorzitter van de stichting, moest een praatje gaan houden voor alle aanwezigen. Nu heb ik wel ervaring met het geven van presentaties tijdens mijn studie, maar dit was even wat anders. Alhoewel ik een script had uitgeschreven was ik niet te houden. Volgde een compleet andere lijn dan degene die ik had uitgezet. Met succes, pfieuw. Applaus en complimentjes na afloop. Niet voor niets heb ik de stichting mede-opgericht; ik kan er heus leuk over vertellen!

Aan het eind van de avond maakten we de balans op: geslaagde docu, prima praatje, leuke avond en een aantal mensen oprecht geinteresseerd om zelf een project te starten voor MasterPeace in samenwerking met MasterPeace Amsterdam. Goal achieved!

Hieronder een kleine compilatie van de dag (dit is het eerste compilatiefilmpje dat ik OOIT maakte, vergeef me de crappy kwaliteit :) ) (oh en on a second note, hoog op mijn wishlist: een goede (film)camera).
Wat maakt dat jij wel of niet naar een evenement gaat? Zou je naar een evenement als deze zijn gekomen als je wist van het bestaan?

Oh, en nu je hier toch bent, ik vind het leuk als je me volgt via Bloglovin'!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten