30.10.12

Meltingpot Monday: Unknown Foodies



Marqt is momenteel een van mijn favoriete winkels. Ik hou zo veel van het volkorenbrood dat daar te krijgen is, en de nootjes, en de chocola, en de soep en de.... hele winkel eigenlijk. Behalve dat het niet heel goed is voor mijn portemonnee, is het wat mij betreft de ideale supermarkt.
Afgelopen zondag was ik er weer, om een sh*tload aan volkorenbrood in te laden. Ineens viel mijn oog op de nakd bars die naast de kassa lagen.
Ok, toegegeven, ik kon de verleiding gewoon niet weerstaan van een 'snoeperig tussendoortje' waarbij ik waarschijnlijk niet het gevoel zou krijgen dat ik mijn lijf zojuist iets verschrikkelijks had aangedaan. Vandaar dat een van de bars, cocoa loco, in mijn mandje belandde. Het leek mij het ideale tussendoortje voor op een lange dag hard werken op kantoor. Is dat ook zo?

Ok, de bar ziet er een beetje uileballerig uit...

De smaaktest: De bar is niet de super sweet treat die je misschien zou verwachten. In eerste instantie viel me op dat hij een beetje droog is, en wat taaiig. Dat komt waarschijnlijk omdat de bar niet gebakken is, maar als het ware aangestampte vruchten en noten bevat. De gevoelsvoedingswaarde is als vijf boterhammen. Dat vind ik persoonlijk heel prettig aan een tussendoortje, dat ik daarna lang niet meer aan eten hoef te denken. Heel licht proef je cacao in de bar, en de textuur van de verschillende soorten noten. Hoewel de bar niet zoet is zoals je zoet gewend zou zijn, is het wel degelijk een sweet treat vind ik zelf. Ik eet al heel lang eigenlijk geen vieze suikers meer, daardoor smaken de suikers uit de vruchten in deze bar misschien wel extra lekker. De bar is niet kleverig, in tegenstelling tot wat ik had verwacht gezien het feit dat er toch vruchten inzitten. Kortom: een echte aanrader voor een stevig en gezond tussendoortje! Ik ga zeker de andere varianten eens proberen. 


                                 Wat zit er nu precies in: 




Zou jij deze bar van Nakd graag willen proberen?
Oh, en nu je hier toch bent, ik vind het leuk als je me volgt via Bloglovin'!

4 opmerkingen:

  1. Nooit van gehoord. Ik denk niet dat ik zoiets zal proberen. Ik ben nooit echt van de koekjes. Meer van fruit of een sultana tussen door.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kende het niet, maar 'k ben erg benieuwd!

    Ik volg je via bloglovin :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat je me volgt! Ik ben benieuwd wat je van de nakd bars vind :)

      Verwijderen
  3. Ziet er wel prima uit, maar ik eet eigenlijk nooit bars!

    BeantwoordenVerwijderen