29.10.12

Sunny Sunday: Birthday Party's


Afgelopen vrijdag was het weer zover. Een van mijn vrienden, die nog op het randje tussen  kennis/vriend bungelt, vierde haar verjaardag. En, guess what, er zou niemand anders komen die ik ook kende, behalve zij. Zo gaat dat heel vaak bij mij met nieuwe to-be vrienden. Dan sta je op zo'n feestje, en weet je bij god niet tegen wie je aan moet gaan praten. Je kunt natuurlijk niet de hele avond de host lastig gaan vallen...


Nu moet ik toegeven, het feestje van vrijdag werd een stuk aangenamer door het feit dat ik mijn favoriete arm candy mee kon nemen, de BF. Maar soms als ik op zo'n feestje kom, kan ik me best ongemakkelijk voelen. Tegen wie zal ik beginnen te praten? Wat zal ik dan zeggen? Hoe kom ik de avond door? Helemaal moeilijk is het als iedereen al groepjes heeft gevormd, en jij daar dan jezelf tussen zou moeten wringen. No thanks. Geef mij dan maar een klein feestje dat ik alleen met de friend-to-be kan bouwen.

Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat zulk soort feestjes soms juist op een enorm succes uit kunnen lopen. Per toeval leer je een nieuwe soul-mate kennen. Of kom je achter duistere geheimen over je friend-to-be en is dat verhaal ook meteen afgelopen. Een positiever scenario: we were dancing all night long! 

Nu was het feestje van vrijdag blijkbaar zo 'lastig' (zie voor je: enorme bar met een stuk of 300 man, waarbij het compleet onduidelijk is wie deel uitmaakt van het feestgezelschap, dat ongeveer uit 50 personen zou moeten bestaan, en wie niet), dat zelfs de meest getrainde netwerkers er moeite mee hadden. Maar, de host had het ontzettend naar haar zin. Uiteindelijk is dat toch waar het om gaat. Toch?

Hoe ga jij om met zulke situaties?

11 opmerkingen:

  1. Wat heb je een leuke schrijfstijl! Ik herken deze situaties wel ja. Meestal probeer ik toch een aanknopingspunt te zoeken of bied de hele avond hulp. (al gaat dit bij een bar feestje bar lastig;))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje! :) Hulp bieden is een goede ja! Maar inderdaad meer voor een feestje bij iemand thuis.

      Verwijderen
  2. Ik vind dit soort situaties ook altijd zo moeilijk! Meestal kijk ik even de kat uit de boom en loop dan uiteindelijk maar wat rond om bij verschillende groepjes wat te kletsen. Bij een bar is dat nog moeilijker omdat je niet weet wie erbij hoort. Lastig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ken de situatie! Vaak praat ik eerst via de host en hoop dat ik dan iemand interessant tegenkom of dat ze me voorstelt. Als ik echt niemand ken neem ik liever ook mijn vriend mee of een vriendin van me.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het al heel knap dat je naar zo'n feestje gaat! Er zullen ook heel veel mensen zijn die het te eng vinden om alleen naar toe te gaan. Ik denk dat ik, als ik voor mijzelf spreek, altijd zo open mogelijk naar zo'n feestje toe ga. Zelf klets ik vrij makkelijk met mensen en ik hoop altijd dat de 'host' me toch wel even aan een paar personen voorstelt :)!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk ook dat het voor een goede host heel belangrijk is om mensen aan elkaar voor te stellen. Zij of hij kent immers iedereen, en weet vast ook wie wel en wie niet goed met elkaar zouden kunnen klikken.

      Verwijderen
  5. Herkenbaar en wat leuk geschreven!! Ik kan me er zelf soms weleens druk om maken, maar uiteindelijk is het altijd super gezellig. Ik praat ook wel makkelijk met mensen dus dat scheelt. Ik heb ook heel wat leuke mensen door dit soort situaties leren kennen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel :) Meestal valt het inderdaad uiteindelijk hartstikke mee, en kan je ook best eens hele leuke mensen leren kennen!

      Verwijderen
  6. Lastig. Meestal ga ik ergens staan/zitten waar nog plek is. Stel ik me voor en vraag aan de mensen waar ze de jarige van kennen.

    Nog bedankt voor je reactie! Geeft me wel weer een beetje motivatie. Alleen jij bent afgestudeerd ik heb een opleiding waar ik eigenlijk niet mee verder wil en weer verder wil gaan studeren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan, het maakt misschien wel uit dat ik een afgeronde opleiding heb ja, al moet ik eerlijk toegeven dat ik werk in een baan waar mijn opleiding niks mee te maken heeft :) Alle ervaring die ik er voor had opgedaan komt uit andere projecten en bijbanen.

      Verwijderen
  7. ik vind het juist leuk om met mensen te praten! En je hebt altijd een iets gemeen: de jarige job.

    BeantwoordenVerwijderen