14.10.12

Sunny Sunday: New Perspective on Having a Job

Bron: weheartit.com
Een blij berichtje. De tijd tussen mijn afstuderen en het vinden van een baan is plotseling wel vrij kort uitgevallen. Na krap 4 weken solliciteren had ik plots binnen 1 week een baan. What a surprise. De eerste werkdagen zitten er op, en ik wil graag met je delen dat mij werkende leven me tot nu toe alles meevalt!


Tijdens mijn studietijd keek ik er vaak tegenop. Wat nu als je ineens veertig uur per week op zo'n duf kantoor moet zitten, tussen ingeslapen mensen die ongeïnspireerd hun werk doen. Die een ritme hebben van slapen - werken - eten - slapen en alleen in het weekend een deeltje terug kunnen vinden van hun oude ik.

Nou, niets blijkt minder waar. Mijn collega's staan allemaal midden in het leven. Ondanks dat ze bijna allemaal al een gezin hebben, zijn ze in geen enkel opzicht saai of ingedut. Levendige mensen die meegaan met hun tijd en niet als robots achter hun computer zitten. Die praten over wat hen bezig houdt en oprecht interesse hebben in het leven van een ander.

Daarnaast kan ik jullie ook op het hart drukken, dat je naast je werk blijkbaar ook nog ZAT tijd over hebt voor andere hele leuke dingen. Misschien nog wel leuker dan tijdens de studententijd, want de tijd van elk dubbeltje zes keer om moeten draaien voor je over gaat tot iets kopen is voorbij! Eindelijk! Al moet ik eerlijk toegeven dat mijn eerste salaris nog niet binnen is, het voelt goed. Het voelt als echte zelfstandigheid. Heerlijk.

Hopelijk blijf ik me de komende tijd zo voelen op mijn leuke werk. Oh, en binnenkort gaan we verhuizen naar de grachtengordel, het belooft een heel fabuleus kantoor te worden. Ik zal mijn best doen wat foto's met jullie te delen.

Oh, nu je hier toch bent, ik vind het leuk als je me volgt via Bloglovin'!

2 opmerkingen:

  1. Ik volg je via bloglovin!
    En ja ben het met je eens hoor. Geld maakt het ook veel leuker dan elk dubbeltje omdraaien. Ik werk nu 4 maanden en daarnaast stage, het is prima te doen! Dankje voor de leuke input!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pfft, gelukkig ben ik daar nu nog verre van (tenminste, dat hangt af van de keuzes die ik de komende tijd maak). Maar een kantoor op de grachtengordel <3

    BeantwoordenVerwijderen