31.10.12

Testing Testing Tuesday: Being in a Relationship

Bron

Ok, dit is misschien een wat 'bijzondere' testing testing tuesday, maar ik wilde deze post toch graag met jullie delen. Over dat ik al bijna acht jaar samen ben met mijn BF, waarvan ongeveer 6.5 jaar samenwonend. En over hoe super-fab dat is. Nog steeds, ja.


Op mijn zestiende leerde ik mijn BF kennen tijdens een verjaardagsfeestje. Super spannend, want hij was toch 'al' een student, terwijl ik nog vrolijk rondhuppelde in de vijfde klas van de middelbare school. Na een paar maanden om elkaar heen draaien (en natuurlijk de 'bezorgde' reacties van mijn ouders - tsja, een zeven jaar oudere vriend voor je nog zo jonge dochter is wel...even slikken misschien), kwam de BF bij mij om de hoek wonen en tsja, toen was ik nooit meer thuis te vinden, zullen we maar zeggen.

Sindsdien is er een hoop gebeurd. We hebben inmiddels in 4 verschillende huizen gewoond, hebben samen Chinees geleerd in China, hebben onze studies met succes afgerond, hebben meerdere vrienden zien komen en gaan, hebben bruiloften en begrafenissen van naasten bezocht, zijn een tijdje dakloos geweest (thank god voor een grote familie met ruime huizen) en houden nog steeds even veel van elkaar.

Hoe dat zo 'lang' vol te houden is? Well... Ik denk dat de belangrijkste reden is dat mijn vriend en ik elkaar ruimte geven, maar wel allebei het liefst dingen samen doen. Als je elkaar helpt met ontwikkelen en verder groeien in plaats van tegenhoudt, dan groei je met elkaar mee. We willen allebei onze dromen waarmaken. Maar willen niet koste wat het kost onze eigen doelen nastreven om er vervolgens achter te komen dat dat doel bereiken -zonder de ander er bij- toch wel zwaar verdrietig is. De kudde gaat voor alles, zullen we maar zeggen. En lieve dingen blijven doen voor elkaar. Vooral de BF is daar een ster in.

En dan, ja, dan voelt zeven jaar helemaal niet als zeven jaar, maar is elke dag, maand en jaar weer een nieuwe om samen te vieren.

Bedankt voor jullie aandacht. Ik beloof niet elke dag zulke zoetsappige stukken te schrijven, maar soms is een blog toch een beetje een plek waar je best een beetje van het achterste van je tong mag laten zien, toch?!



10 opmerkingen:

  1. Wat super leuk om te horen dat jullie het nog steeds goed met elkaar kunnen vinden! Maar jullie zijn wel vroeg gaan samen wonen. Vaak hoor je dat dat verkeerd uitpakt maar jullie dan weer het tegendeel bewezen.

    Trouwens is er een reden waarom je steeds een code moet invoeren voor een bericht? Het is namelijk erg irritant.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je berichtje :) Die code was denk ik een soort captcha? Als het goed is, is 'ie nu niet meer nodig. Normaal is de reden van zo'n code om spamberichten door computers te voorkomen.

      Verwijderen
  2. Ah, schattig! In mijn vorige relatie ben ik ook vroeg gaan samenwonen met iemand die 5 jaar ouder was, dat is uiteindelijk toch stuk gelopen. Fijn dat het bij jullie allemaal goed gaat! Zoals je al zegt, elkaar de ruimte geven maar ook op dezelfde lijn met elkaar blijven is zo belangrijk als je een goede relatie wil behouden. Gefeliciteerd! En ik wens jullie nog heeeeel veel meer jaren samen met heel veel happiness, maar dat komt vast goed :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. wat een lieve reactie, thanks! Je hoort inderdaad wel vaker dat het natuurlijk ook mis kan gaan. Je bent soms nog zo jong, dan kan er van alles gebeuren waardoor je uit elkaar groeit. Als je op dezelfde lijn blijft, of je aan elkaar aan kan passen door al die veranderingen heen, dan vind ik dat wel iets heel moois :)

      Verwijderen
  3. Leuk!! Ik kom niet zo heel vaak andere tegen (van mijn leeftijd) die al zo lang een relatie hebben, wij zijn meer dan 7 jaar samen :) Meeste vriendinnen van mij hebben ondertussen 3 of 4 vriendjes gehad haha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is wel herkenbaar :) Mijn vriendinnen hebben inmiddels bijna allemaal ook de nodige vriendjes versleten... Soms best een gek gevoel :)

      Verwijderen
  4. Aw lief en heel herkenbaar :) Wens jullie nog heel veel geluk samen! Dat er nog maar heel veel mooie jaren mogen volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel veel geluk samen! Ik vind het wel leuk dat jullie al zo lang samen zijn en samen wonen. Ik ben nu sinds twee maanden 18 en mijn vriend en ik zijn ook al meer dan 2 jaar samen. Bijna iedereen om me heen is nog niet van de lange relaties en scharrelen wat rond. Best gek eigenlijk als ik er nu zo over na denk haha. Mijn vriend en ik hebben momenteel plannen om samen te gaan wonen, we zijn er gewoon klaar voor. Nu nog een huis zien te vinden :-)

    BeantwoordenVerwijderen