11.10.12

Testing Testing Tuesday: Food in Istanbul


Aan de Turkse thee, en de slappe lach dankzij de BF

Eten... I love me some good food. In het bijzonder Chinees en Frans. Dan was het nu toch hoog tijd om de laatste van de drie traditionele keukens te gaan ontdekken: de Turkse.


En dat heb ik geweten. Ik geloof dat ik nog nooit in zo'n korte tijd zoveel naar binnen heb gepropt. Dat zal me duur komen te staan (lees: veel uren in de sportschool doorbrengen) de komende tijd. Maar, alleen al bij de gedachte aan wat ik de afgelopen dagen in Turkije heb gegeten begin ik alweer te kwijlen. Wat foto's van al dat lekkers:


Hummus <3, Turkse ravioli met aardappelvulling en yoghurtsaus en aubergine moussaka.Te goddelijk voor woorden! 


 Turkse koffie, alsof een engeltje op je tong piest, zoals mijn vader zou zeggen.


Dolmas, Turkse gefrituurde filorolletjes met geitenkaas (geen idee wat de echte naam voor die dingen is), lamskebab die vers voor onze ogen werd gemaakt. Wat een verschil trouwens met de Nederlandse versie van kebab.


Als ik me niet vergis is dit een simit, een broodje dat je in Istanbul op elke straathoek kunt kopen van een straatverkoper. Mijn ervaring is wel dat die van de bakkerijen in de woonwijken het aller lekkerst smaken. Voor mij was dit voldoende voor de lunch, het vult enorm.

En dan: Turkse stoofpotten. Yum Yum Yum. Lamsstoofpot met aardappels, hazelnoot en abrikoos, een vegetarische aubergine stoofpot en verder wat kleine mezze hapjes. Het laatste diner tijdens de reis in Istanbul en wat was het overheerlijk.

De conclusie: Ik kan iedereen van harte aanbevelen echt Turks eten uit te proberen. (Een Turks broodje Doner is trouwens ook zeer de moeite waard)

Wat is jouw favoriete keuken?
Oh, en nu je hier toch bent, ik vind het leuk als je me volgt via Bloglovin'!

4 opmerkingen:

  1. Vind ook zoveel lekker, maar ga toch voor Italiaans. Maar de franse keuken is ook niet verkeerd of de Aziatische. Alles is lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik eet niet vaak Turks, behalve een Turkse pizza (wat ik héérlijk vind!). Misschien moet ik het maar vaker doen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er heerlijk uit! Ik houd ook wel van Turks vind hummus en die feta's rolletjes en Turkse thee heerlijk! Maar mijn favoriet is denk ik ook Italiaans en Japans!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er goed uit! Ben dol op Italiaans, Spaans, Mexicaans, Japans. Ach who am I kidding? Ik vind (bijna) alles lekker ;)

    BeantwoordenVerwijderen