16.10.12

Testing Testing Tuesday: Last Resort

IMDB.com
Het nieuwe TV seizoen in de VS is weer begonnen. Het is weer een feestje, maar volgens de critics wel een minder groot feestje dan voorgaande jaren. De kwaliteit van de nieuwe programma's schijnt minder te zijn, maar 1 serie ontspringt deze dans van kritiek: Last Resort.

Meestal ben ik vooral fan van 'lichte' series, zoals Desperate Housewives, SATC, Modern Family, the Big Bang Theory en Community (oh, en een beetje GG). Maar voor deze serie, oh my, dit zou er eentje zijn waar ik bijna voor thuis zou willen blijven, als ik een tv had en deze serie daar al op te zien was.

Gelukkig kan ik de serie prima op mijn laptop kijken. I L.O.V.E it. Een gezond grote dosis spanning, diep diep in de zee (minder vrolijk en gezellig dan deze diep in de zee). Een kernoorlog is in gang gezet, waarschijnlijk door een of andere maniac met toegang tot het atlantic alarm system. De dupe daarvan is de bemanning van de onderzeeër, die wij volgen. Zij worden na de start van deze nucleaire oorlog aangevallen door landgenoten, en besluiten, om het vege lijf te redden, af te reizen (met hun hele bijzondere 'take me off the radar' systeem) naar een eiland om daar te verblijven tot de nucleaire 'storm' is gaan liggen.


Natuurlijk is niet iedereen op het eiland blij met hun komst.... En dat zorgt voor nog een beetje extra spanning. Bovenop die spanning is er ook een dosis suspense. Want wie was nu die maniac, hoe kwam het dat de onderzeeër werd aangevallen door boten met dezelfde nationaliteit? En hoe zit het eigenlijk met dat hele geheime 'take me off the radar' systeem? Nu klonk deze serie mij in eerste instantie te 'lost-erig' in de oren. Niets is minder waar. Lost vond ik iets te romantisch en daarbij ook iets te extreem. Tot nu toe is Last Resort down to earth, romantiseert het verhaal niet al te erg, en zit de spanning er goed in. Ik kan niet wachten tot de volgende aflevering verschijnt!

Wat is jouw favoriete nieuwe serie dit seizoen?

2 opmerkingen:

  1. Grappig, ik moest ook gelijk aan Lost denken toen ik het las, maar klinkt wel als een toffe serie! Modern Family = Love by the way :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohja die zijn series ik begin te kijken en dan helemaal inzit. Maar dan kan ik er niet meer voor gaan zitten omdat je je te veel moet concentreren.... Misschien waag ik me er weer aan. hihi.

    Ze hebben wel mijn favoriete nummer aan het begin van de clip, la bamba!

    BeantwoordenVerwijderen