23.10.12

Testing Testing Tuesday: Safety Not Guaranteed


Gisterenavond was ik na mijn werk zo moe, dat ik besloot om gezellig samen met de BF op de bank met een wijntje een goede nieuwe film te kijken. Omdat mijn BF echt de beste 'zoekmachine' ter wereld is, is hij meestal degene die met de suggesties komt. Compleet aangepast op mijn smaak natuurlijk (ja, hij is de beste).


Dus gisteren stelde hij voor om Safety Not Guaranteed te bekijken. In eerste instantie sprak de titel van de film me niet aan. Daarnaast deed de tekst op de advertentie die op de filmposter staat, me een beetje denken aan het boek 'Bright Young Things' van Scarlett Thomas. Een groepje twintigers die lost in time raken, of zoiets.

Foto's IMDB.com
Maar deze film, ik heb in tijden niet meer zo gebiologeerd gekeken naar een film. Mijn concentratievermogen is volgens mij ernstig gedaald sinds ik ben afgestudeerd. Meestal val ik na een kwartier in slaap op de bank, of heb zin om iets anders aan te zetten. Maar dit verhaal wist me mateloos te boeien. De hoofdpersoon, Darius, is een heel goed en diep neergezet personage, met dank aan Aubrey Plaza die deze rol vertolkt. Ze volgt samen met twee collega's een advertentie op, degene van de filmposter, van iemand die mensen zoekt om met hem samen door de tijd te reizen. In Darius ziet hij een geschikte mede-reiziger. maar voordat ze samen op pad kunnen, moet ze natuurlijk eerst een uitgebreide training doorlopen.

De manier waarop de karakters van Darius en de vermeende tijdreiziger (ook fantastisch geacteerd) op elkaar inspelen en de chemie die tussen hen heerst is ontroerend. Eigenlijk geldt dat voor het hele verhaal. Deze film vind ik passen in het rijtje van vernieuwende films. Het verhaal is niet 'same old, same old', en er zit psychologische diepgang in de film. Ik zal verder niets zeggen over de afloop, dan kun je de film lekker zelf gaan kijken!

Heb jij nog goede films gezien de afgelopen tijd?

Oh, en nu je hier toch bent, ik vind het leuk als je me volgt via Bloglovin'!

1 opmerking:

  1. aaah! Die film heb ik tijdens Cannes gespot en staat op mijn lijst. Lawless en Jagten vond ik heel erg goed, die komen binnenkort uit.

    Beasts Of The Southern Wild is ook een aanrader, tot nu toe mijn favoriete film van 2012

    BeantwoordenVerwijderen