27.10.12

Weekend Surprisepost: About Me

Bron:weheartit.com

Afgelopen zondag stelde ik jullie een vraag; wat wil je van mij weten? Daarop zijn een aantal leuke vragen binnengekomen, die ik in deze post zal beantwoorden. 

De vragen van Anna Thijs:

 

wat vinden de mensen om je heen van het feit dat je blogt en volgen ze je allemaal?

 

Veel mensen om me heen weten niet dat ik blog. Mijn ouders, en 1 van mijn broertjes en 1 van mijn zusjes, en mijn vriend, zijn eigenlijk de enigen in mijn omgeving die ik de URL van mijn blog heb verteld. Ik kan niet precies uitleggen waarom ik niet al mijn vrienden heb ingelicht over mijn blog. Eerder heb ik al eens een andere blog gehad, waarvan wel heel veel bekenden wisten dat hij bestond. Nu wilde ik met een schone lei beginnen, en het liefst ook feedback ontvangen van mensen die mij niet IRL kennen (op dit moment).

 

 wat is je favoriete parfum?

 

Momenteel heb ik twee parfums, Chance by Chanel en Schock for her by Calvin Klein. Voor normale dagen vind ik het geurtje van Calvin Klein echt het fijnste omdat het niet zo overheersend is. Voor feestjes en speciale gelegenheden vind ik Chance heel fijn. Ooit wil ik graag nog de parfum Flower van Kenzo, want die ruikt ZO lekker :)


De vragen van Anja:

 

Als je een pasgeboren kind één advies mocht geven, en dan ook echt maar eentje, wat zou je hem/haar dan vertellen?

 

Leef zoveel mogelijk zonder angst. Dat is volgens mij de belangrijkste. Dit advies komt vooral voort uit mijn persoonlijke ervaringen, want angst heeft mij heel vaak belemmerd. Momenteel is proberen te leven zonder angst ook een van mijn belangrijkste motto's. Het is zo zonde als je bepaalde dingen niet kunt doen omdat angst je wijs maakt dat het niet kan. Op mijn blog wil ik niet te veel over 'negatieve' dingen schrijven, maar ik heb jarenlange 'ervaring' met een angststoornis die nu eindelijk onder controle is. Ik wens zo'n stoornis niemand ooit toe.

 

 Wat zou je het liefst aan jezelf willen veranderen? En dan heb ik het vooral over je persoonlijkheid, of gewoontes.

 

Het liefst zou ik, zoals ik afgelopen woensdag schreef, meer zelfdiscipline hebben en meer geloof willen hebben in mijn eigen kunnen. Beginnen met dingen en die ook volhouden/afmaken. Ik moet zeggen dat het nu eigenlijk wel redelijk goed gaat, aangezien ik bijvoorbeeld deze blog toch redelijk consequent bijwerk, en daarnaast al meerdere jaren geen snoep/koek/chips meer eet als ik thuis ben :) 

 

 Wat vind je juist heel goed aan jezelf? Waarvan vind jij dat anderen een voorbeeld aan jou zouden kunnen nemen?

 

Dit vind ik een lastige vraag. Ik denk dat mijn inlevingsvermogen in andere mensen goed ontwikkeld is, en ik zou willen dat andere mensen dat ook zouden hebben. Leef en laat leven. Andere mensen niet je eigen leefstijl op willen leggen. Oh en wat me mooi zou lijken is als meer mensen zoveel mogelijk puur zouden eten en niet van dat fabrieksvoedsel. Gewoon, omdat je je er veel beter door gaat voelen, veel energieker :)

Zo, dat waren mijn antwoorden. Bedankt voor de leuke vragen!
Als je nog een vraag te binnen schiet, stel hem me gerust via een comment :)

Oh, en nu je hier toch bent, ik vind het leuk als je me volgt via Bloglovin'!

7 opmerkingen:

  1. Ja herkenbaar dat je niet iedereen vertelt dat je blogt. Ik heb het nu wel wat meer gedaan, maar vind het nog steeds.. weet niet.
    groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk!! Ik vind het ook heel herkenbaar, ik heb laatst pas mijn beste vriendinnen verteld over mijn blog. Mijn ouders en mijn vriend weten het ook. Maar ik durf het bijvoorbeeld absoluut niet op facebook ofzo te zetten, veel te confronterend haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vertel ook niemand over mijn blog. Mijn mama weet wel dat ik er eentje heb maar ik heb haar nog steeds niet de URL gegeven. :)
    Leuke blog trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Anne! Leuke blog heb je! En je schrijfstijl vind ik ook erg prettig lezen. Leuke vragen en antwoorden ook :) Zelf heb ik sinds 2 maanden een blog en dit is ook de eerste blog die ik begin. Ik ben nog echt in een onderzoekende fase ;) Ik las in een van je bovenstaande antwoorden dat je een angststoornis hebt gehad. Echt een hele vervelende periode moet dat zijn geweest. Ik heb ook veel last van angst en ervaar dus ook heel sterk de beperkingen die het me oplegt. Ik probeer er weer boven op te komen. Hier heb ik ook een stukje over geschreven in mijn blog: http://packedheart.wordpress.com/2012/10/28/agorafobie-1-oorzakenangst/
    Heb je nog tips en adviezen voor mij?
    Ik blijf je blog volgen via bloglovin.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje voor je reactie! En leuk dat je me volgt, ik ben jou ook gaan volgen. Wat vervelend dat je last hebt van angst. Het is inderdaad heel erg vervelend en belemmerend als je met zo'n stoornis zit. Zelf heb ik last gehad van een gegeneraliseerde angststoornis, ik was dus bang voor alles. Agorafobie was daar ook een groot onderdeel van. Ik wil je heel graag een hart onder de riem steken. Uiteindelijk kan je er overheen komen, en weer normaal functioneren. Hoe diep de dalen soms ook zijn, niet opgeven. Ik heb zelf heel lang intensieve hulp en begeleiding gehad om over mijn angsten heen te komen, maar wat mij uiteindelijk het beste hielp is ondanks alle angst toch dingen gaan ondernemen. Mijn vriend heeft me daar echt doorheen gesleept. Soms sleurde hij me bijna letterlijk het huis uit (ik durfde niet meer naar buiten op een bepaald moment...) en daar ben ik hem zo dankbaar voor. Volgens mij is het belangrijk niet geisoleerd te raken. En je angsten wel serieus te nemen, door na te gaan waar ze vandaan komen. Ik geloof wel dat je altijd nog een beetje zult blijven merken van je angst, dat heb ik nu ook soms nog. Dan blijft het nog steeds een gevecht, maar steeds een beetje een kortere. Ik blijf je volgen, en hoop dat je snel weer zonder belemmeringen kunt genieten van al het moois :)

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen