24.11.12

Fit and Healthy Friday: In-House Sports

Bron
Wat zou ik dat graag willen kunnen, thuis fitnessprogramma's volgen en daarmee dus uren per week besparen op de reistijd naar de sportschool. Maar na meerdere mislukte pogingen heb ik het nu toch maar opgegeven. Sporten werkt voor mij gewoon veel beter op de sportschool. Of op een racefiets. Buiten, niet in dezelfde kamer als waar ik 's avonds als een zoutzak op de bank kan hangen. 




Een tijd lang heb ik het volgehouden om via youtube bepaalde fitness-filmpjes consequent te volgen. Bijvoorbeeld de filmpjes uit de 8-minutes serie. Fantastisch. Net alsof je even bent teruggeworpen in de jaren 1990. De strakke glimmende pakjes vliegen je om de oren. Maar, de oefeningen hadden wel degelijk resultaat!


Daarna volgde ik een tijdje wat random filmpjes, en stelde ik voor mezelf vast dat ik een uur lang random filmpjes met een soort zumba-achtige pasjes zou gaan doen. Man, dat voel je wel de volgende dag. Speciaal bij de dansjes met bewegingen die je toch echt doorgaans niet maakt. Zoals deze bijvoorbeeld:

Ik zal eerlijk zijn. Bij het toevallig zien van het volgende filmpje brak het koude zweet me uit. En het ongeloof. Iemand kan toch haast onmogelijk zo'n lichaam krijgen van het volgen van dit soort fitness filmpjes in haar eigen huiskamer? (niet dat ik de wens heb over zo'n lichaam te beschikken, overigens)
De conclusie is voor mij duidelijk. Ik heb een 'sportieve' omgeving nodig voordat ik me voor de volle honderd procent in een training kan gooien. En ik hou van apparaten. Van die onmogelijke dingen waar je eerst een kwartier naar moet staan kijken voor je door hebt wat je er uberhaupt mee kan. Om vervolgens half dubbelgevouwen in het apparaat ineens door te krijgen dat je spieren hebt op de meest ondenkbare plaatsen.

Anyway, waar sport jij het liefst? Zijn dit soort filmpjes voor jou een uitkomst, een motivator of doen ze je niets?

By the way, wat denk je van mijn nieuwe lay-out? 


14 opmerkingen:

  1. Fris kleurtje, ziet er leuk uit! Ik zie alleen wel dat je kopje 'blogarchief' niet helemaal past.

    En sporten.. tja. Ik ben er achter gekomen dat ik echt een teamsporter ben. Als een team afhankelijk van me is, dan ga ik sporten. In m'n eentje vind ik het een stuk minder leuk.
    Hardlopen doe ik met vlagen, dat vind ik dan wel weer leuk. Helaas is het nu te koud.
    Apparaten vind ik niks...
    Heb m'n hoepel en een paar apps op m'n foon die ik gebruik en dat werkt wel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks! Ja, die kopjes passen zich blijkbaar aan aan de grootte van je scherm of zo, dus soms past ie net wel en soms net niet. Ik ga er nog even naar kijken.

      Teamsporten lijken me heel fijn om te doen. Dat motiveert toch echt extra. Jij ook een hoepel! Ik ben echt heel benieuwd hoe dat is om te doen. Merk je daar resultaat van?

      Verwijderen
  2. Hahaha wat een mooi artikel. Heel herkenbaar! Eigenlijk niet naar de sportschool willen en dan vervolgens thuis oefeningen doen en dan er achter komen dat je gemotiveerd moet worden om je er echt toe te kunnen zetten.

    Ik heb een haat-liefde verhoudinge met de sportschool. Enerzijds motiveert het mij om lekker te sporten iedereen om je heen doet het. Maar aan de andere kant vind ik de sportschool niets. Ik vind de muziek te hard, sommige apparaten zijn bezet waardoor je moet wachten, ik weet niet of ik het apparaat wel juist gebruik etc. etc. En na een drukke werkdag heb ik rust en frisse lucht nodig.. dus hardlopen is dan meer mijn ding.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja het is inderdaad heel irritant als apparaten bezet zijn en je dan moet gaan staan wachten. Hoewel ik hardlopen ook leuk vind, kan ik dat niet lang volhouden nog ivm knieblessure. Dan is de sportschool wel de ideale oplossing. Bovendien zijn de trainers in mijn sportschool heel aardig en behulpzaam, dus ga ik er graag naar toe. Spierpijn de dag daarna is altijd zo rewarding :)

      Verwijderen
  3. Ja, dat probleem heb ik ook - thuis sporten is moeilijk. Ik kan wel een tijdje hoepelen, maar ik wil ook oefenen met gewichten en opdrukken maar omdat ik het zó saai vind ga ik al heel snel maar weer computeren :( Gelukkig ben ik beter in buiten hardlopen, dus het is niet zo dat ik niets doe, maar mijn armen blijven nu een beetje achter. Vind het alleen niet zó erg dat ik het ervoor over heb om naar de sportschool te gaan! :P

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoepelen :D ik vraag me altijd af hoe dat is. Zelf kon ik dat vroeger wel, maar nu ben ik echt een sukkel met zo'n ding. Ik had zelf met hardlopen ook het gevoel dat ik niet alles trainde, vandaar ook dat ik wel naar de sportschool ga. Sterke, slanke, getrainde armen vind ik stiekem heel mooi namelijk.

      Verwijderen
  4. Thuis sporten is erg lastig, soms lukt het me, maar meestal niet. Die show van Victorias motiveren me wel heel erg haha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja, die motiveren mij ook heel erg :D sowieso afbeeldingen van mooie getrainde mensen kunnen me echt heel goed mijn stoel uit schoppen.

      Verwijderen
  5. Thuis sporten is voor mij helemaal niks. Ik moet eruit en ook een omgeving hebben waar ik gemotiveerd van wordt. De filmpjes zijn wel super grappig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja he :D soms zat ik ze ook echt te kijken met open mond, om vervolgens keihard in lachen uit te barsten :)

      Verwijderen
  6. thuis sporten vind ik zelf heel fijn, de motivatie heb ik wel! in de sportschool daarentegen vind ik helemaal niks, veel te veel mensen die op je letten - ik ga liever mijn eigen gangetje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat herken ik wel, vond ik in het begin ook lastig aan de sportschool. Op een gegeven moment vind je wel je draai waarschijnlijk. Alhoewel, als je thuis sport kan je misschien nog meer uitersten opzoeken dan in de sportschool...

      Verwijderen
  7. Ja, dat soort dingen doe ik ook wel eens. Fitnessblender is ook een goed youtube-kanaal daarvoor trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de tip! Zo te zien zijn er best wat thuis-sporters dus vooral voor hen: uitproberen!

      Verwijderen