20.11.12

Meltingpot Monday: on BFF's

Bron
Een voordeel van niet meer studeren is het feit dat je avonden ineens vrij in te delen zijn (op het occassional sportclubje na dan). Ineens spreek ik veel meer met mijn beste vriendinnen af dan voorheen. Waar ik sommige vriendinnen soms maar een keer per jaar zag, lijkt daar dit jaar verandering in te gaan komen. In deze post wil ik graag kwijt hoe belangrijk ik echte vriendschap vind. Je kan nog zoveel familie hebben, of nog zo'n lieve en begripvolle vriend. De gesprekken die je met je beste vriendinnen kunt voeren zijn echt goud waard.


Eigenlijk zijn er geen twee vriendinnen die ik vanuit dezelfde achtergrond ken. De ene ken ik toevallig vanaf haar geboorte, de ander van de basisschool en de ander van de middelbare. Dan weer eens iemand via een projectgroep, of via mijn studie. En met allemaal heb ik een andere band. Vriendinnen voor een avondje samen janken om alle ellende die is gebeurd, vriendinnen voor gegarandeerd de volgende dag spierpijn in je kaken, vriendinnen om mee op uit te trekken en vriendinnen om samen lekker mee te eten.

Als je, zoals ik met mijn aller aller beste vriendinnen, elkaar al heel veel jaren kent, neem je zoveel bagage mee. Zonder dat je er een woord over hoeft te reppen weet zo'n vriendin waar je mee zit. Waar ze je mee kan helpen en hoe jij in elkaar steekt. Ik vind het heel bijzonder dat er mensen zijn met wie ik zo'n band kan hebben. Dat je niet na een paar jaar al bent vergeten hoe verdrietig een vriendin nog is om een bepaald groot verlies. Of dat ze eindelijk niet meer hoeft te vluchten voor haar eigen familie. Hoe zwaar de middelbare schooltijd haar is gevallen, en waarom ze al op haar zeventiende uit huis ging. Er is eigenlijk in geen woorden te beschrijven hoe ik me voel over mijn beste vriendinnen.

Ik hoop dat ik ze nooit, nooit, nooit kwijt hoef te raken.

Heb jij een bijzondere band met bepaalde vrienden?

3 opmerkingen:

  1. Lieve post zeg! Vriendschappen zijn voor mij ook erg belangrijk, familiebanden heb ik nooit gehad, dus de fijne mensen om mij heen heb ik zelf moeten 'verzamelen'. Hier goed mee om gaan vind ik erg belangrijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke post. Ik vind het ook erg belangrijk. Een bepaalde groep heb ik allang en vind ik erg belangrijk.

    BeantwoordenVerwijderen