28.11.12

Testing Testing Tuesday: Favorite Hotspots in Amsterdam

Stiekem heb ik al deze hotspots al lang uitgetest, maar daarom wil ik ze niet minder graag met jullie delen! Mocht je eens in Amsterdam zijn, of er wonen, probeer dan een van deze boekenmarkten, eetgelegenheden en barretjes te bezoeken. Succes gegarandeerd!




Bron



1. De boekenmarkt in de Oudemanhuispoort. Hele mooie boeken voor een zacht prijsje. Op vrijdag staan een aantal van deze verkopers op het Spui voor de wekelijkse boekenmarkt die daar plaatsvindt. Ook zeker de moeite waard om heen te gaan.












2. Restaurant A Fusion op de Zeedijk. Overheerlijk en authentiek aziatisch eten voor een zeer betaalbare prijs. Het restaurant zit altijd wel overvol, dus zorg er voor dat je een reservering maakt, of heel vroeg/laat binnenkomt. Vergeet ook niet de bubble tea te proberen. Yum!













Bron
3. Geen trek in Aziatisch eten? Dan is de Burgermeester echt fijn om snel een hamburger naar binnen te werken. En een heel lekkere nog ook! Soms zijn ook deze tenten heel druk. Ze zitten verspreid door Amsterdam, onder andere vlakbij de Albert Cuypmarkt en bij de Marnixstraat.





Bron

4. Voor leuke lezingen en bijeenkomsten blijft Crea mijn favoriet. Alhoewel ik de nieuwe locatie bij het Roeterseiland veel minder leuk vind dan de oude locatie vlakbij de oudemanhuispoort, ga ik er nog steeds graag heen.











Bron





5. Mijn 'stam'cafe, Gent aan de Schinkel. Super gezellig buurtcafe, maar wel heel ver uit het centrum voor mensen die maar kort in Amsterdam zijn. Vooral in de avonden kan je hier gezellig wat drinken













Bron



6. Voor speciale biertjes meer richting het centrum, is Gollem op de Overtoom super leuk. Ook een drukbezochte locatie, maar met bijna alle biertjes die je je kunt indenken. Het heet dan ook niet voor niets een 'proeflokaal'.









Bron


7. Lekkere tapas eten in een authentieke Spaanse sfeer? In dat geval moet je even naar de Utrechtsestraat. Daar zit restaurant Pata Negra. Hele fijne zaak, super lieve bediening en erg lekker eten voor een zacht prijsje. Ook hier doe je er goed aan om, zeker als je met een grotere groep komt, te reserveren.




Wat zijn jouw favoriete hotspots in Amsterdam? Ben je weleens bij een van de bovenstaande geweest?

Nu je hier toch bent, ik vind het leuk als je me volgt via Bloglovin'!

3 opmerkingen:

  1. nog niet - maar ik wil zeker een keer naar de boekenmarkt !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke lijst! Die tapaszaak lijkt me wel wat en restaurant A Fusion ook! Die burgertent lijkt me ook erg leuk, eet alleen geen/niet zo veel vlees...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk artikel! Erg origineel! Ik ga hem zeker onthouden! Dankje!

    BeantwoordenVerwijderen