21.11.12

Testing Testing Tuesday: The Paper


Lang geleden, ergens begin oktober, whatsappte mijn vader (hij is zelfs meer 2.0 dan ik zelf ben...) me of ik het leuk zou vinden om de Volkskrant vier weken lang te ontvangen. Nu het abonnement dat ik op de Economist had net afliep, en ik het net hoog tijd vond om weer eens wat aan mijn intellect te gaan werken, leek dat me een super plan. De afgelopen vier weken viel hij dan ook elke ochtend op de mat; het vertrouwde ochtendkrantje.


Vol enthousiasme sleepte ik het ding elke avond (in de ochtend lees ik geen krant, gewoon, omdat ik bloggen belangrijker vind) naar mijn huiskamer. Tijdens het na-werk ritueel (waarin ik bloggen, eten, bijkletsen met de BF en online colleges volgen blijkbaar belangrijker vind) bleef de krant onaangeraakt. En dit cirkeltje heeft zich vervolgens 3.75 weken lang voortgezet.

Tot ik afgelopen zaterdag ineens het licht zag. Wat een leuke zaterdag-editie heeft de Volkskrant! Ik wist dat al wel (heb als student ook meerdere jaren een abonnement gehad op deze krant) maar soms moet je gewoon nog even een keer met je neus op de feiten worden gedrukt. Interessante interviews (Tanja Nijmeijer), leuke columns (Hanna Bervoets, yay!) en een goede dosis cultuur en politiek.

En toen... Toen keek ik maandagochtend (ja, je leest het goed, maandagOCHTEND al) vol verwachting in de brievenbus. Maar nee hoor. Het abonnementje is afgelopen. Dus nu recycle ik het nieuws van de afgelopen vier weken met behulp van de stapel Volkskranten die al die tijd verwachtingsvol in mijn woonkamer hebben gelegen, en overweeg ik toch sterk om misschien weer wel een abonnement te nemen.

Heb jij een abonnement op een krant? Lees je vaak een krant?

Oh, nu je hier toch bent, ik vind het leuk als je me volgt via Bloglovin'!

4 opmerkingen:

  1. Ik had ook een abonnement op de volkskrant, hij loopt helaas deze week af. Jammer, want het is echt een fijne krant! Ik denk nu dat ik een proefabonnement ga nemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het zonde van je geld. Tegenwoordig kun je alles op internet of tv vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, aaah verheug je, je zo komt er niets! Ik ben ook wel van de krantjes.. maar neem genoegen met de metro in de trein iedere ochtend;).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik had ook een proefabonnement van 4 weken op de Volkskrant gekregen van mijn schoonouders :). Ik nam mij voor elke dag trouw de krant van a tot z te lezen maar eigenlijk ben ik meer iemand die de krant wat screent en dan bij sommige artikelen blijf hangen... Ik vind een krant wel prettiger dan via nu.nl want je hebt veel meer achtergrond informatie. Dus de artikelen die ik heb gelezen van de VK vond ik goed. Heb je ook die droge humor van Kakhiel in de zaterdageditie gelezen?? Zo niet google het even :D. Het kwam ook ff voorbij bij DWDD op maandag 12 november jl.

    BeantwoordenVerwijderen