29.12.12

Fit and Healthy Friday: Most Yummie Foodies 2012

Bron
Zo fijn dat je op een blog lekker eindeloos eindejaarslijstjes kunt plaatsen. Zo kijk ik zelf ook veel bewuster terug op het afgelopen jaar dan ik anders zou doen. Daarom presenteer ik met trots: het lekkerste eten van 2012 (voor zover dat in een klein lijstje past).


1. Raw Chocolate.

2. Chia zaadjes. Lekker knapperig, of bij wijze van pudding te eten. Bovendien merk ik echt dat het helpt om langer zonder honger rond te lopen.

3. Biologische havermout.

4. Groene thee en muntthee. Voor het afgelopen jaar dronk ik eigenlijk niet zo heel veel groene thee. Meer zwart. En koffie. Maar sinds dit jaar ben ik een groene-thee-junkie.

5. Brood van Marqt. Brood van Marqt. Brood van Marqt. Nog een keer? Brood van Marqt.

6. Desperados bier. Lekker met een partje citroen er in. Eigenlijk ben ik van het donkere, zware bier. Maar de laatste tijd neig ik steeds vaker naar dit drankje. Zelfs in de winter.

7. Smoothies! Ik begon het jaar goed, elke dag fris en fruitig met een smoothie met de nodige vitamientjes en vezels. De laatste tijd maak ik dat veel minder, maar ik zie daar een goed voornemen. Smoothie time!

8. 4-notenpasta. Veel lekkerder dan pindakaas van de supermarkt. De notenpasta die ik gebruik heeft geen toegevoegde olie, zout of suiker. Ideaal, want lekker puur.

9. Ethiopisch eten. Dit was het jaar waarin ik daar helemaal verzot op ben geraakt. Lekker met je handen eten, super kruidig en (in het restaurant waar ik meestal heen ga) meer dan voldoende op je bord.

10. Als ik dan nog een laatste voedsel moet kiezen, dan is het toch avocado. Vroeger vond ik bijna niets viezer, maar nu ben ik helemaal hooked.

Plan voor 2013: Meer onbekend voedsel ontdekken. Nog bewuster omgaan met wat ik in mijn mond stop, en vooral minder grote maaltijden eten.

2 opmerkingen:

  1. Haha ja leuk om zo een overzicht te krijgen, that's what blogs can be used for! Meer eten ontdekken is lekker! Wat dacht je van Sticky Rice met Mango?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aaah jammie, sticky rice met mango is zo lekker! In China heb ik zoiets weleens gegeten...Sowieso is de Aziatische keuken een van mijn absolute favorieten.

      Verwijderen