2.12.12

Sunny Sunday: OOTW + Museumvisit

Weekenden, ik heb ze heilig verklaard. Vandaag was zo'n zondag die ik wel elke week zou willen. Ontbijt op bed krijgen van de BF, het hele huis weer op en top in orde maken, wat lezen... Om vervolgens te verzinnen dat die museumjaarkaart maar weer eens tevoorschijn moet worden gehaald zodat er een bezoekje kan worden gebracht aan het Stedelijk Museum.


Aangezien ik net een aantal nieuwe kleren heb, leek het me leuk om eens een OOTW te plaatsen op deze blog. Foto's zijn genomen in het museum, en met mijn nog steeds verwerpelijke camera (helaas) dus vergeef me de kwaliteit.


Dan het Stedelijk Museum. Tot 6 uur open op zondag, wat fijn is, want dan kan je rustig je bed uit komen rollen. Helemaal geen overdreven drukte. Zeer vriendelijk personeel. Maar...wat ben je snel door dat museum heen op dit moment! Eerst dacht ik dat we ergens een afslag hadden gemist. Zijn we het rondje nog maar een keer af gegaan. Wat bleek? In ongeveer een half uur hadden we alle werken al een keer gezien. Ach ja, dan nog maar een keertje. En even een leuk kletspraatje houden met de BF terwijl we op 1 van de bankjes naar ons 'lievelingsstuk' kijken. Iets met boten en een vuurgevecht. Oh en na deze 'uitgebreide' museumtour, onze standaard afsluiting: een kaart uitkiezen in de museumshop. Toen we driekwartjaar geleden de museumjaarkaart besloten aan te schaffen, hadden we zo'n leuk plan. Bij elk museumbezoek zouden we een kaart kopen. Om deze vervolgens op te hangen in de woonkamer, op de deur naar de gang. Ter 'motivatie' om eens wat vaker een museum te bezoeken. Er hangen er nu drie. Including de kaart die we vandaag in het Stedelijk kochten.

Ach ja, wie weet ontpopt dit kaarten verzamelen zich ooit nog tot een ware traditie. Ik hou jullie op de hoogte.

Heb jij een fijn weekend gehad?
Oh, en nu je hier toch bent, ik vind het leuk als je me volgt via Bloglovin'!

3 opmerkingen:

  1. Bij mij zijn de weekenden ook echt heilig! Niet op de tijd hoeven letten en doen waar ik maar zin in heb, love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke outfit! Heerlijk trouwens dat je een ontbijtje op bed kreeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha, dat doe ik ook altijd, kaarten kopen bij de musea die ik bezoek. Heb al een hele verzameling.
    Heb wel een paar keer overgeslagen omdat de kaarten stom waren ;)

    BeantwoordenVerwijderen