11.12.12

Testing Testing Tuesday: l'Officiel

Als tijdschriftenverslaafde en Amsterdam-bewoner kan ik niet normaal het Spui oversteken. Altijd moet de tijdschriftenwinkel van Athaeneum even worden aangedaan. Minder leuk voor mijn portemonnee, maar wel enorm leuk voor mijn leesplezier. Het is er altijd al lastig een keuze te maken, met zo veel aanbod. Meestal loop ik naar buiten met weer die Glamour, Elle, Economist, New Yorker of Vogue. Maar de laatste keer besloot ik eens gek te doen, zoals je al kon lezen in de laatste Things I Like Thursday. Ik kocht een l'Officiel.


Een blad waar ik eerlijk gezegd nog nooit van had gehoord, maar de combi van mode, design, lifestyle en kunst sprak me aan. Na het lezen kan ik je verzekeren: dit blad is de moeite waard.

 De fotografie in dit blad is hemels. Daar kan ik heel goed inspiratie van opdoen. Niet heel conventioneel, maar echt artistiek naar mijn gevoel. Fijn!

 Er is (deze editie in ieder geval) veel aandacht voor wonen en interieur. Van een boel grote modehuizen wordt de wooncollectie uitgelicht met foto's en een omschrijving van wat er allemaal te krijgen is.


Interviews zijn er ook genoeg te vinden. Fijn vind ik dat de afbeeldingen mooi rond de tekst staan, en je op die manier bijna een moodboard idee krijgt. Echt een totaalplaatje van de persoon die wordt ondervraagd.


Lucky me, een interview met Hanna Bervoets in dit nummer. Ik vind haar columns zo geestig en goed geschreven, en daarnaast vind ik haar heel sympathiek overkomen. Leuk inkijkje in iemands leven door een oprecht en goed uitgewerkt interview.

Dan het verhaal over de Hemingways. Een levensverhaal van een familielijn, en wat voor 1. Zelf ben ik best gefascineerd door Hemingway de schrijver, ik wist niet dat er in zijn familie zoveel mensen voorkomen die net zo ongrijpbaar zijn qua karakter als deze schrijver zelf. Leuk om te lezen, je duikt een beetje de geschiedenis in en het is een origineel onderwerp in mijn ogen. Zouden meer bladen moeten doen.

Dit verhaal mag ook niet ontbreken in de review. 'Het geheim van Chanel No 5. Like. Een echt achtergrondverhaal, achter een parfum! Origineel, wederom goed uitgewerkt, mooie foto's. Waar ik wel enigszins mijn twijfels bij kreeg is of ik de parfum nog eens zal aanschaffen. Wat een arbeidsintensief werk, door de dames op de foto gedaan. Hm...

Al met al ben ik super enthousiast over l'Officiel. Het blad biedt een goede combinatie tussen allerlei verschillende onderwerpen die ik zelf heel interessant vind. Meer diepgang dan bijvoorbeeld de Glamour, minder op mode gericht dan de Elle, maar ook weer niet zo 'droog' als het VK magazine bijvoorbeeld. Lust voor het oog en het brein, zullen we maar zeggen.

Ben jij bekend met dit blad?

Oh, nu je hier toch bent, ik vind het super leuk als je me volgt via Bloglovin'!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten