28.12.12

Wednesday Wishlist: What I Wish to Remember - 2012

Bron

Het tweede lijstje, om afscheid te nemen van 2012. Maar niet helemaal. Hieronder tien herinneringen die ik voor altijd met me mee wil nemen uit het afgelopen jaar.





1. Er achter komen hoe leuk bloggen is en daar nooit meer mee willen stoppen. Dat is iets wat 2012 mij ook gebracht heeft. Mede dankzij jou, als lezer van deze blog, was 2012 uiteindelijk een succesvol blogjaar. (voornemen voor 2013: alle dagcategorieën ook op de juiste dag plaatsen...

2. Hoe fijn het is om je diploma te halen na daar jaren lang hard voor gewerkt te hebben. Dat het toch wel heel fijn voelt om jezelf LL.M. te mogen noemen.

3. Istanbul is een hele fijne stad om naar op reis te gaan. Ik hoop dat ik daar nog een keertje heen kan. En dat ik in 2013 nog veel meer citytrips mag gaan maken.

4. Gezond eten en veel sporten brengen je heel veel. Meer energie, meer blijheid en een leuk uitziend lichaam. Die trend ga ik voortzetten de komende jaren!

5. Een vaste baan hebben met een inkomen is fijn en geeft rust - maar je moet niet vergeten dat er ook nog een leven naast je werk is. Dat het soms ook belangrijk is om tijd voor jezelf te nemen. Dat heb ik gelukkig in de tweede helft van 2012 weer wat meer gedaan.

6. Vier weken naar China gaan met een groep fantastische ondernemende studenten, en een onvergetelijke tijd beleven...

7. ...Maar je daarna bij terugkomst op Schiphol realiseren dat er thuis de liefste op je wacht, die om half vijf 's ochtends naar het vliegveld is gefietst/gebust/gelopen om je toch op tijd op te kunnen halen bij gebrek aan auto. En je voornemen de volgende keer samen te gaan.

8. De band met mijn ouders is dit jaar een stuk sterker geworden. Ik heb het gevoel dat ik met alles bij ze terecht kan. Ik hoop dat dat nog lang zo blijft.

9. Mijn super geslaagde verjaardagsfeest van dit jaar. De eerste in pak 'm beet 12 jaar, en een geslaagde ook! Hopelijk kan ik dat aankomend jaar nog een keer dunnetjes overdoen.

10. Langzaam in beginnen te zien dat er ook na studie een leven is. Eentje die je juist nog meer vrijheid geeft om je eigen keuzes te maken en je eigen plan te trekken. Het was soms even moeilijk om dat in te zien (lees: het gevoel dat mensen je verplichten bepaalde dingen te doen, dat je een bepaalde richting op moet gaan van 'iemand'), maar nu het bijna eind december is durf ik te zeggen dat ik het nu begrijp.

Wat zijn de dingen uit 2012 die jij graag wilt blijven herinneren?


5 opmerkingen:

  1. Aww fijne lijst hee! klinkt als een heel mooi jaar :) Ik hoop dat 2013 ook weer heel veel mooie dingen voor je gaat brengen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat zijn hele mooie dingen. 2012 was voor mij een 50/50 jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi lijstje! Het zijn inderdaad belangrijke dingen om in 2013 te onthouden. Ik wil ook blijven herinneren hoe leuk bloggen is en het goede gevoel vasthouden dat ik in 2012 had.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jaaa, bloggen is leuk he. En ik weet hoe het voelt, na jaren je diploma te behalen. Ik ben nu bezig met de tweede studie, bijna klaar en kan niet wachten om dan echt helemaal klaar te zijn! Hopelijk vind ik dan ook snel een leuke job!

    En bewegen en healthy food geeft mij ook zo’n heerlijk gevoel, heerlijk!

    Wat ik wil blijven herinneringen: start blog, snowboarden en tripjes met mijn vriend en zusje!

    p.s. Istanbul vind ik ook een fijne stad!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk die herkenning! Ik hoop dat voor jullie allemaal 2013 ook een mooi jaar zal zijn!

      Verwijderen