22.1.13

DIY Dinsdag: Spring/Summer 2013

Bron

Daar is 'ie dan! Na suggestie van curlycreative leek het me cool om voortaan van dinsdag DIY dag te maken. Aangezien ik zelf nog met een paar projectjes bezig ben (pailletten! Wat een werk!) hier een wat-je-zou-kunnen-maken inspiratiepost!










1. Customized cap (Photo: DKNY)


Deze zomer schijn je niet zonder een goede cap over straat te kunnen. Koop een simpele witte of zwarte cap bij een goedkope zaak, knip een (aansluitend) stuk uit een oude spijkerbroek en naai die om de klep heen. Klaar is kees! Ga ik zeker proberen.






















 

2. Nineties Revival (Photo: Kate Spade & Bashish)

 

Hoe cool is het om zelf zo'n hanger te maken als degene die aan deze clutch hangt? Tekstballonnetjes om je nek, aan een armband of zelfs op een ring? Moet kunnen op een stukje leer, of van plastic. Of een sweatshirt om te toveren tot een nineties stuk?













































3. Flower Applications (House of Holland & Chanel)

 

Dit is zo leuk en schattig en zomers. Bloemenapplicaties. Ik zie het helemaal voor me: Een basic shirtje/jurkje, grote bloemenapplicaties aanschaffen (of voor de echte uitslovers: zelf maken met bijvoorbeeld wit leer en gele pailletten in het midden), en vastnaaien maar. Simpel as that.







































4. Statement Necklace (T. Burch)

Nog steeds niet uit het straatbeeld verdwenen - misschien wel aanweziger dan ooit zijn statement necklaces.  Met grote kralen, schelpen, touw, leer en gouden kettinkjes kom je al een heel end. Ga ik zeker proberen te maken!























5. Pailletten clutch (Alicia Olivi)


De pailletten trend is helemaal aan mij besteed. 's Avonds op de bank kan ik uren lang die kleine dingetjes op kleding naaien (waarvan snel bewijs op de blog zal verschijnen). Hoe tof is het om een clutch te hebben bezaaid met pailletten in een zomers patroon? Als iemand dan nog een idee heft hoe het pakje op deze foto te DIY'en is de outfit helemaal compleet ;).























6. Cut up T-shirts (Alexander Wang & Prabal Gurung)


Dit vind ik een hele leuke trend. Uitgesneden shirts. Net een stukje edgy-er, maar niet ordinair. Ik stel me voor dat je van een stevige sweater best stukken uit kunt snijden. Of van een strakke rok. Een DIY die al heel lang op mijn verlanglijstje staat, is van een wit shirt de mouwen verwijderen, en vervangen door leren mouwen. Ongeveer wat je op het onderste plaatje ziet.













































 

 

 

 7. Franges! (Nina Ricci, Bottega Veneta & Versace)


Ik ga op zoek naar... Fringes stof! Dat over een basic jurkje een leggen, vastnaaien en je hebt je eigen fringes jurkje! Mocht er zulk soort stof/band te vinden zijn, dan laat ik jullie dit weten...

Bron: Vogue












Heb jij nog DIY suggesties waarmee je de catwalk trends wat bereikbaarder maakt voor mensen met een bescheiden portemonnee?

Oh, nu je hier toch bent, ik vind het leuk als je me volgt via Bloglovin'!



7 opmerkingen:

  1. Ik vind alleen de franjes echt niks, ookal heb ik wel bij The Stone een super leuk jasje gezien O:). Leuke dingen zitten er tussen!

    Liefs, Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Franjes zijn natuurlijk ook best specifiek... Ik vind het wel heel vrolijk staan eigenlijk, lekker zwierig. Ook leuk om ze alleen aan je mouwen vast te maken.

      Verwijderen
  2. Er zitten hele leuke DIY tussen! Was het maar al zomer!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan ook niet wachten op de zomer, zeker niet nu al de leuke zomermode je om de oren vliegt!

      Verwijderen
  3. Vet die i'm serious trui. Een leuke diy is ook die van style chameleon, daar maakt ze oortjes op de cap, superleuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, goed idee! Leuke DIY zitten erbij inderdaad. De eerste foto lijkt wel een snoepje uit zo'n echte ouderwetse snoepwinkel, haha. Die lijkt me leuk om te maken, maar dan als jurk en niet met een blote buik;)!

    BeantwoordenVerwijderen