14.1.13

Meltingpot Monday: New Pair of Glasses

Bron
Na twee jaar en twee maanden was het een week terug dan eindelijk zover. Ik mocht mijn nieuwe bril in ontvangst nemen! Nadat de BF me een tijd geleden had verzekerd dat mijn oude bril toch echt niets goeds meer deed voor mijn gezicht, toog ik vol enthousiasme naar de brillenwinkel. Met de BF in mijn kielzog. Wie zich brandt, moet op de blaren zitten...


We gingen naar mijn vaste brillenwinkel, Pearle. Na 'marktonderzoek' op internet kwam ik er achter dat ik de vorige keer een goede (per toeval) keus heb gemaakt. Betrouwbaar, niet te duur, goede service etc. Dit lijkt wel reclame, maar ik meen het echt. Nog nooit ben ik bij welk filiaal dan ook de deur gewezen als er iets was met mijn bril.

En leuk: de tweede bril kreeg je er gratis bij. Dat is fijn. Helemaal omdat ik zo gierig ben dat ik niet voor ontspiegeling 50 euro bij ga leggen, en dus nu een soort spiegel-bril heb. Dat komt vast van pas voor gesprekken met ijdele mensen. Of wanneer je gewoon niet zo graag wilt dat mensen aan je ogen zien dat je je verveelt tijdens een gesprek. Anyway, een mooie reservebril dus.

Ik moet een beetje wennen aan mijn nieuwe bril. Hij is wat groter en speelser dan de vorige. De BF vind hem mooi, artistiek en 'grappig'. Ik weet niet zo goed of dat nou in 'Zoey Deschanel in New Girl draagt een bril'-grappig is (=zo schattig dat je mond in een lach krult), of meer 'De klassieke nerd met te grote jampotglazen-bril'-grappig(= dat kan gewoon echt niet)... Maar goed. Mijn collega's vinden 'm leuk. En die kijken er de hele dag tegenaan. Ik vind het prima.

Kijk, dit zijn mijn brillen!

Oud:










Nieuw:

Nou, staat dat niet veel beter zo? 
Fijne dag allemaal!

3 opmerkingen: