15.1.13

Testing Testing Tuesday: Marqt Healthy Snack: Just Nuts


Vandaag een recensie van een healthy snack: just nuts. In eerste instantie was ik heel enthousiast over dit product. De verpakking ziet er mooi uit, het idee al je noten voor 1 dag binnen te krijgen vanuit 1 verpakking sprak me aan. Bovendien was ik benieuwd naar de cranberries met appelsap...Appelsap? Ja. Anders zijn die dingen een beetje erg zuur.  Nou goed, the verdict...


Zoals ik al zei, de verpakking van dit product ziet er goed uit, en de ingrediƫnten ook. Lekker gezond allemaal dus niks om je schuldig over te voelen.


De smaak is goed. De cranberries zijn door de appelsap inderdaad minder zuur, en de cashews zijn ongebrand en ongezout. Precies een snack naar mijn hart.

Toch zijn er wel wat minpunten aan dit product. Namelijk, feitelijk zit hier natuurlijk gewoon een handje cashews met een handje cranberries in een doosje. Als je de twee los zou kopen, ben je een stuk goedkoper uit. In deze verpakking, die 1,13 kost (correct me if I'm wrong), zitten nou ook weer niet zo veel nootjes namelijk.

Daarnaast: waarom zowel een kartonnen verpakking als een plastic verpakking? Waarom niet 1 van de 2? Nu ga ik me weer 'schuldig' voelen over het leed dat ik het milieu aandoe door dit product te consumeren, bij wijze van spreken dan.

Ik geloof dat dit product heel goed in deze tijd past. Veel marketing, het draait om het uiterlijk, maar de uiteindelijke inhoud is niet veel nieuws. De volgende keer neem ik wel een eigen zakje/bakje met nootjes, gemixt met cranberries, mee naar mijn werk. Dan maar even door de zure cranberrie heen bijten...

Heb jij dit weleens gegeten?
Oh, nu je hier toch bent, ik vind het leuk als je me volgt via Bloglovin'!

5 opmerkingen:

  1. Die verkochten ze ook bij ons in de kringloop! Ik vond ze eigenlijk ook best wel duur. Het ziet er heel erg leuk uit, alleen wat doe je met de verpakking? Niets!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja ik zag het ook staan in de schappen bij AH to go! Dan kan je het inderdaad beter zelf meenemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat leuk, niet gezien. Maar zoals je zegt, vast een goede marketingtruuk. die gaan we gewoon zelf maken of niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik heb ze ook gezien bij de natuurwinkel, maar vind ze veel te duur eigenlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik wilde die ook kopen, maar vond ze inderdaad veel te duur voor iets wat je zelf ook bij elkaar kan rapen. Alleen die verpakking he, zucht ;-)

    BeantwoordenVerwijderen