26.2.13

DIY Dinsdag: Feather Necklace


 Tegenwoordig staat mijn DIY hobby op een hogere versnelling. Ik kan niet wachten om weer een nieuw project voor mijn blog te starten elke week! Deze week een verenketting. Ik geloof dat iedereen deze DIY zelf kan maken, het is echt super simpel!









Benodigdheden


- 5 veertjes
- Gouden textielverf
- Dun kwastje
- (imitatie)leren draad
- Dun metaaldraad
- Schaar
- Ringetje om de hanger aan de ketting te bevestigen
- Bakje voor verf
- Oppervlak om op te verven (ik gebruikte karton)

How to

1. Leg de veren op het werkblad, en breng een laag gouden verf aan. 
2. Herhaal dit aan beide zijden van de veren. Net zolang tot je tevreden bent met hoe goud het uiteinde is. 
3. Knip indien nodig de veren wat bij. Je wilt geen ellelange puntige veren. Op de foto is de linkerbovenste witte veer af. Knip eerst de veer aan de onderkant horizontaal af, en maak dan met je schaar opnieuw een punt in de veer. Zo merkt niemand dat je er een stuk af hebt geknipt :). Je kunt ook het gedeelte van de veer zonder verf bijknippen, mocht het wel een erg wilde boel zijn.
4. Schik de veren met de bovenkant op elkaar. Knip een redelijk lang stuk buigbaar metaaldraad af, en wikkel het om de bovenkant van de veren heen. Je kunt zelf kiezen hoe 'aanwezig' je dit metaaldraad wilt laten zijn. Ik koos er voor om het minimaal aanwezig te laten zijn. Als je de helft van het metaaldraad om de veren hebt gewikkeld, rijg dan het ringetje aan het metaaldraad. Wikkel de rest van het metaaldraad strak om de veren heen. 
5. Rijg het leren draad door het ringetje heen om de hanger aan de ketting te bevestigen. Je kunt het leerdraad gemakkelijk dichtknopen bij wijze van sluiting.

Klaar!

Ik heb er voor gekozen om het goud niet compleet dekkend te laten zijn. Uiteraard ben je hier vrij in. Hou er wel rekening mee dat sommige verf lang moet drogen voordat je een nieuwe laag aan kunt brengen.


Uiteraard kun je er ook voor kiezen om de uiteinden van de veren niet in de gouden verf te zetten. Zie hier hoe de ketting er dan ongeveer uit zal zien:

 

Yay or Nay?

Fijne dag nog!


7 opmerkingen: