19.2.13

DIY Dinsdag: Flower Necklace


Een nieuw DIY project. Met bloemen! Zoals ik eerder al vertelde draag ik vaak bloemen in mijn haar. Nu ik in veel zomercollecties bloemen terug zag komen zag ik mijn kans schoon! Bloemen aan een ketting, ik zag het al helemaal voor me. Ik ben benieuwd wat je er van vind!








De ketting is gebaseerd op de bloementrend die op de catwalks te zien was.


Bron van alle 3 de afbeeldingen

Benodigdheden

- Viltlapjes
- Schaar
- Naald en spelden
- Ketting
- Lint
- Garen in dezelfde kleur als het vilt
- 3 parels/kralen
- Papier (niet op de foto)

How to: de bloemen

De bloemen heb ik gemaakt naar voorbeeld van howjoyful.com. Al tijden stond het op mijn verlanglijst om iets met deze leuke bloemen te doen. Je kunt hier de uitgebreide tutorial vinden, en het patroon downloaden dat je nodig hebt om de bloemen te knippen.

1. Knip het patroon uit en speld het op het vilt. Knip vervolgens voorzichtig uit.
2. Naai de blaadjes dicht door de inkepingen tegen elkaar aan te duwen. Doe dit voor alle bloemblaadjes. Ik maakte 3 bloemen, en gebruikte grootte 2 en 3 voor de grootste bloem, en 3 en 4 voor de 2 kleine bloemen.
3. Voor de kern van de bloem knip je een rond stukje vilt en leg de parel er op.
4. Rijg garen langs de uiteinden, en trek dat aan. Je kunt zo de kraal of parel als het ware omwikkelen. Naai goed dicht.

Zet de bloemen vervolgens 1 voor 1 in elkaar. Je kunt de kern best een beetje door de kern van de bloemen 'duwen'. Het vilt rekt een beetje mee.

How to: de ketting

5. Leg de bloemen op een rij zoals je ze op het lint wil hebben.
6. Naai vervolgens 1 voor 1 de bloemen vast op het lint via de kern van de bloemen. Als je bloemen groot zijn, is het een idee om de blaadjes die onder het lint liggen met wat steken vast te zetten.
7. Rijg de ketting aan het lint. Zet de uiterste schakel van de ketting met wat steken vast aan het lint.
8. Rijg dan het lint door de ketting heen, om 1 kant van de schakels (dus niet door het midden).
9. Hier zie je duidelijk dat je het lint langs 1 kant van de schakels rijgt. Rijg door tot je de ketting lang genoeg vind. Maak een knoopje in het lint, om de laatste schakel heen.

Klaar!



Yay or nay?


8 opmerkingen:

  1. Schattig, ik zit eraan te denken om zulke bloemen op een shirt te naaien... Leuk voor de lente!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat is zeker ook een leuk idee! Lijkt me tof om een shirt zoals die trui op de eerste afbeelding te maken, en dan met bloemen van leer ipv vilt! Kan nu al niet wachten op de lente.

      Verwijderen
  2. Wat creatief! Is erg leuk geworden :D Op een shirt lijkt me inderdaad ook een heel leuk idee. Of op een zwarte beanie. Cute!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk gemaakt :) ik houd zelf niet van te opvallende bloemen in je outfit, maar kleine bloemetjes zou ik zelf wel dragen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. YAY! Leuk gedaan! Het kan ook zo op een haarband!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ah wat leuk! Hou wel van opvallende sieraden, vooral kettingen!

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Yay! Erg leuk geworden. Zou er zelf alleen niet het geduld voor hebben...

    BeantwoordenVerwijderen