12.2.13

DIY Dinsdag: T-Shirts with Prints!

Ook deze week heb ik mijn creativiteit weer de vrije loop gelaten. Al tijden wilde ik t-shirts bedrukken met zelfgemaakte prints. In 2007 (!!!) kocht ik al transferpapier van de HEMA. Goed voornemen was toen om meer kleding zelf te maken en te versieren. Toch jammer dat er bijna zes jaar over heen zijn gegaan voor dit voornemen ook werd uitgevoerd. Maar goed, it's done now! Hierbij de tutorial!




 
 
 
Bron
 

Op de catwalk en op straat zie je prints op shirts steeds vaker voorbij komen.
Tijd om zelf aan de slag te gaan dus!

 Benodigdheden


- Een computer & printer
- Schaar
- Transferpapier (HEMA)
- T-shirt
- Bakpapier
- Strijkplank
- Strijkijzer

How to

Nadat je op je computer het juiste design hebt uitgekozen of ontworpen, volg je onderstaande stappen:

Tadaa! Klaar is je bedrukte T-Shirt



Wat extra tips

- Soms blijft de print zo sterk aan het bakpapier hangen, dat het afscheurt. Pak dan een textielstift in dezelfde kleur als de print, en kleur het afgescheurde deeltje zelf in.

- Hou er rekening mee dat, wanneer je een elastisch t-shirt gebruikt, je deze voorzichtig aan moet trekken wanneer de print er op zit. Deze kan namelijk scheuren als het shirt ineens ver uitrekt. 

- Stel het strijkijzer in op 'katoen' wat betreft hitte. Dit werkte bij mij prima. Kleurt je print geel? Dan stond je strijkijzer toch te heet.


Veel succes!

7 opmerkingen:

  1. Heel tof! Genius is echt leuk, neet die van geek :)
    xoxo
    www.lesismoreblog.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit vind ik zo tof! Als ik tijd heb, ga ik het zeker proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk, al zijn de randjes rondom de tijgerkop niet helemaal clean... Worth a try!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een creatief idee zeg! Leuk gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen