28.2.13

(Gastblog) Turning Point Thursday # 2: Marion

Een paar weken terug deed ik een oproepje dat ik mensen zocht die iets wilde vertellen over een (naderend) keerpunt in hun leven. Heel leuk dat daar allemaal reacties op binnen zijn gekomen!

De tweede post in deze serie is gemaakt door Marion. Lees hier haar ervaring met een keerpunt in haar leven!




Marion



 Hoi! Ik ben Marion, een net afgestudeerde meid van 21 jaar. Ik vind het leuk om me met mode bezig te houden en te fotograferen. Het zijn eigenlijk 2 hobby's waar ik mijn passie in kwijt kan. Mijn passie voor mode uit ik op mijn blog en door tussendoor heerlijk te shoppen. Fotograferen heb ik altijd leuk gevonden. Ik heb een spiegelreflex camera van Canon aangeschaft, waar ik af en toe lekker mee op pad ga of shoot samen met een vriendin. Ik heb de studie 'Maatschappelijke zorg' gedaan op het MBO. Hierbij kon ik de richting gehandicaptenzorg of ouderenzorg kiezen. Ik heb voor gehandicapten zorg gekozen. Hier leek voor mij meer uitdaging en variatie in te zitten, en de doelgroep sprak me erg aan. Deze studie heb ik vorig schooljaar (2012) afgrond.

Dit was dan ook het begin van het keerpunt in mijn leven.
Tijdens mijn studie heb ik stage gelopen in verschillende instellingen. De laatste 2 jaar heb ik dit gedaan bij stichting Kentalis, een instelling voor doof-blinden met een verstandelijke beperking. Het derde jaar van mijn opleiding ben ik stage gaan lopen op de woongroep, het vierde jaar op de dagbesteding van Kentalis. Het beviel me erg goed, ik leerde de cliƫnten en de instelling goed kennen.

Toen het einde van mijn studie in zicht kwam, ben ik gaan zoeken naar een baantje. Ik kon op mijn stage terecht als vakantiewerker. Hier ben ik op in gegaan, ook al was het maar tijdelijk. Beter iets dan niets. Nadat ik al mijn gegevens doorgenomen had met de teamleider van de dagbesteding, hoorde ik dat er een vacature vrij kwam op een woongroep van Kentalis. Hier heb ik meteen op gereageerd, en ik mocht al snel op gesprek. En ja hoor.. ik was aangenomen!! Mijn studie was nog niet eens helemaal afgerond, en ik was al aangenomen. Beter kon het niet!

Ik heb mijn studie afgerond en kreeg mijn diploma in handen. Ik was eindelijk klaar met school! En ik mocht gelijk aan het werk. De grootste veranderingen zijn dat ik niet meer naar school hoefde, geen huiswerk meer had, geen deadlines meer, en geen klasgenootjes... Dat laatste miste ik het meest. Maar in plaats daarvan zijn mijn collega's gekomen, vaste uren in de week, in de avonden minder thuis i.v.m. onregelmatig werken (avonddiensten), mijn eerste echte loonstrookje! Dat laatste was een feest, ik ben gelijk gaan shoppen. Want wat wil je, als je zo'n mooi bedrag op je rekening ziet staan! Het is niet dat ik nu meer uit geef dan hiervoor, het was een soort van eenmalige beloning, haha!
Een beloning voor mezelf, omdat ik zo'n succes had in het vinden van werk. Geen gedoe, geen eindeloze sollicitaties. Gewoon werk. En fijn werk! Elke dag is anders. Het leukste aan mijn werk is de vrolijkheid van de cliƫnten. Dit is niet elke dag zo natuurlijk, maar elke kleine glimlach.. daar doe je het gewoon voor.

Als ik eerlijk moet zijn kon mijn leven er op dit moment heel anders uit zien. Ik kwam er achter dat ik misschien wel de verkeerde keuze gemaakt had qua opleiding, en dat ik mijn echte passie achterna wilde gaan. Ik had graag een creatieve opleiding gedaan, of iets in de mode. Ik ben naar open dagen geweest van verschillende modescholen, maar het was allemaal net niet wat ik wilde. Op een gegeven moment heb ik het opgegeven. Ik had een baan aangeboden gekregen, en moest deze wel aannemen. Een kans als deze zou ik niet meer zomaar krijgen, vooral niet in deze tijd.

Als ik door had gezet, zat ik nu op de modeschool. Maar wat is nu wijsheid? Het werk wat ik nu doe blijft altijd, in de mode moet je geluk hebben wil je een goede baan vinden. Ik denk dat mijn keuze verstandig is geweest, maar stiekem knaagt er toch nog wel wat. Dat is de reden waarom ik een blog over mode ben begonnen, om die passie toch met andere te kunnen delen.

Als je afgestudeerd bent, denk dan goed na over wat je echt wil. Wil je doorstuderen, wil je een totaal andere opleiding volgen? Gewoon doen! Wil je lekker gaan werken? Wacht dan niet af en ga direct actief op zoek naar een baan. Je moet je echt inzetten voor wat je wilt, daarmee bereik je het meest.
-----

Bedankt Marion, voor je inspirerende bijdrage.

Mocht jij nou ook mee willen doen aan deze serie, laat het me dan even weten via een mail of een berichtje!


5 opmerkingen:

  1. Leuk om te lezen dit, the turning point Thursday! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om te lezen, erg leuk geschreven ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg leuk om te lezen! Ik wil ook wel een bijdrage gaan leveren als je dat leuk vind :) Ik zal je een berichtje sturen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit is echt een leuk blogje! Perfect om dan je passie te kunnen uiten via een blog, heerlijk

    BeantwoordenVerwijderen