14.2.13

WWW Wednesday #4

Ook deze week heb ik weer wat leuke dingen op het WWW bij elkaar gesprokkeld om je te laten zien!









1. Ik heb een fascinatie voor China. Zoals je misschien weet heb ik er een tijd gewoond, en verschillende reizen gemaakt. Afgelopen week werd het Chinees Nieuwjaar weer gevierd, en op NRC verscheen daar een mooie fotoserie over.
Bron AFP
2. Dat veel kleding die we hier kopen uit China afkomstig is, mag geen nieuws meer zijn. Maar dat kleding die uit Milaan komt nu ook vaak door Chinezen is gemaakt - met stof uit China, dat is nieuw voor mij. Maar eigenlijk niet zo heel verrassend. I love Fashion News schreef er een artikeltje over

3. 'Nederland is een land van gezelligheid', 'er is geen goede vertaling voor het oer-Nederlandse woord gezelligheid'. Kreten die duidelijk aangeven hoe enthousiast sommige Nederlanders zijn over onze Gezelligheidscultuur. Maar is dat wel altijd zo positief en leuk? Johan Fretz schreef er een stuk over op VK.nl.

4. Over of het bestaan als schrijver nou wel of niet een marteling is. Ik vind het interessant, maar ik denk dat ik het eens ben met de schrijver van dit artikel. Het lijkt me een marteling, maar juist dat is een heel inspirerend bestaan.

5. Like...WOW


6. Een belangrijk en goed onderbouwd artikel op the Guardian over het spotten van een eetstoornis. Niet alles is wat het lijkt. Het zou goed zijn als meer mensen over deze informatie zouden beschikken. Het kan zomaar heel goed van pas komen.

7. Hihi! Must-see :)


Ben jij afgelopen week nog leuke dingen tegengekomen op het internet?
Oh, nu je hier toch bent, ik vind het leuk als je me volgt via Bloglovin'!

4 opmerkingen:

  1. De foto's ga ik zeker bekijken!
    Ik moet zeggen dat ik blij zal zijn als de week na het NieuwJaar erop zit. Er wordt hier heel de dag vuurwerk afgestoken... Om gek van te worden.
    Nieuwjaar levert overigens wel leuke plaatjes en filmpjes op! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nice! Ik kan niet wachten om meer te lezen over je China avonturen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke rubriek! Dat artikel van The Guardian is inderdaad heel goed onderbouwd. Ik heb zelf een vriendin die anorexia heeft en bijna alles wat er staat klopt ook echt.

    BeantwoordenVerwijderen