27.2.13

WWW Wednesday #6

Even een pauzemomentje tussen het studeren door? Of even wat afleiding tijdens je werk? Dan is het leuk om wat op internet rond te speuren. En laat ik dat nou voor je hebben gedaan de afgelopen week! Zeven tips op het web.







1. We beginnen met een serieuze noot. De Arabische lente. Je hoort er niet al te veel meer over, maar hij is nog steeds in volle gang. Ook in Bahrein. Dat leverde deze boeiende fotoserie op de site van de NRC op. Hoe anders is het leven van deze mensen? Goed om bij stil te staan, om te voorkomen dat je met oogkleppen op gaat leven.

2. De film Argo won van de week de belangrijkste oscar, die voor beste film. Maar, is deze film wel zo waarheidsgetrouw als hij doet lijken? In dit artikel op NRC.nl een uitleg waarom dit niet zo is.

3. Al bekend met het fenomeen 'Harlem Shake'? Dat kan bijna niet anders. Maar hoe is deze dans ontstaan? In dit artikel (met hilarische filmpjes) meer informatie.

4. Om in het thema te blijven, dit filmpje zorgde ervoor dat ik niet meer bijkwam van het lachen.



5. Als bloemenliefhebber (zou het te maken hebben met mijn moeder die vroeger een bloemenwinkel had en de bloemen zo ongeveer in mijn kamer stalde?) Kon ik jullie deze mooie verzameling bloemen-in-je-haar-foto's van NSMBL niet onthouden.

6. Gala Darling is vaak een inspiratie voor mij (al vind ik soms het sprookjeswereld-gehalte te hoog). Deze ode aan NY veroorzaakte dat ik: 1. ZSM naar NY wil vliegen! 2. Bedacht dat een ode aan mijn geliefde stad Amsterdam nu niet meer uit kan blijven. Wordt vervolgd...

7. En als ik dan in NY  ben, dan wil ik zo snel mogelijk inburgeren! (het liefst binnen een dag, omdat ik zomaar gok dat mijn verblijf niet langer dan 2 weken zal duren, max.) Vandaar dat dit artikel van Vogue met fijne foto's dan weer van pas komt.

Heb jij nog boeiende WWW highlights ontdekt afgelopen week?
Oh, en nu je hier toch bent, ik vind het leuk als je me volgt via Bloglovin'!

3 opmerkingen:

  1. Wat een goede tips! Argo heb ik nog niet gezien maar ben wel erg benieuwd inderdaad naar de waarheidsgetrouwheid van de film. En die fotoreportage op NRC is echt heel indrukwekkend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha die Harlem Shake onderwater is geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen