19.3.13

DIY Dinsdag: Baseball Shirt

Na vorige week stiekem een keertje over te hebben geslagen, is het me deze dinsdag wel gelukt. Een nieuwe DIY! Al heel lang wil ik graag een baseball-achtig shirt kopen. Tot ik ineens dacht: zoiets kan je toch ook best zelf maken! Dus hierbij een voorbeeld van hoe dat kan.









Benodigdheden

 1. Een grijs shirt (de mijne komt van de HEMA). Neem gerust wat maten te groot, staat leuk.
2. Strijkapplicaties in gewenste letters/cijfers. Ik kocht er 2, maar je kunt er ook 6 kopen bijvoorbeeld, zodat je ze ook op de mouwen kunt bevestigen.
3. Lint in 2 bijpassende kleuren. Neem 1 dik lint, en 1 dun. Het dunne lint naai je een stukje over het dikke lint heen straks. 
4. Spelden. Heel-veel-spelden.
5. Een schaar
6. Een naaimachine met garen in de kleur van de linten (niet op de foto)

How to

1. Zet beide kleuren linten vast op het t-shirt. Net onder de naad van het shirt (zie ook foto 3). Doe dit bij de armen, in een V-vorm bij de half, en onderaan het shirt. Zet ook de letters/cijfers met spelden vast op het shirt.
2. Zorg er voor dat de linten en beetje over elkaar heen liggen. Je kunt er ook voor kiezen om het dikke lint het dunne lint te laten overlappen. 
3. Naai nu de linten vast aan het shirt, mbv een naaimachine (ik gok dat je ook kunt lijmen, maar dit blijft beter zitten). Doe dat zoals op foto 3 is aangegeven, zodat de linten geheel aan het shirt zijn bevestigd. Naai ook de strijkapplicaties op het shirt. Je kunt deze opstrijken en daarna zo laten, maar door ze vast te naaien blijven deze langer zitten.

Tadaa!

Ohja, nog een tip: als je een elastisch shirt gebruikt, hou er dan rekening mee dat je het lint goed 'de ruimte' geeft. Rek het shirt een beetje op als je bezig bent met spelden, en leg het lint vast op het uitgerekte shirt. (Je ziet dit goed bij het kraagje, dan krijg je dus 'rimpels' wanneer het shirt niet aan is). Zelf heb ik er voor gekozen om dat aan de onderkant van het shirt niet te doen. Dan krijg je dus een niet-rekbare onderkant van je shirt (wat een leuk effect geeft-mits je het shirt nog over je hoofd+romp kunt krijgen ;) ).

Yay or nay?

Fijne dag nog!

4 opmerkingen:

  1. Wat cool! Toen ik het op bloglovin zag dacht ik dat je er zelf eentje had gekocht hhih. Wel done!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk gedaan joh. Ook wel benieuwd hoe 'ie staat eigenlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er echt superleuk uit! :) Gaaf gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen