28.3.13

DIY Dinsdag: Floral Tee

Daar is 'ie dan. De DIY van deze week. Volledig gebaseerd op de alom aanwezige trend van de bloemen. Ik maakte al eerder een bloemenketting, en had nog wat vilt over. Ook had ik nog wat goudverf over van de verenketting. Ik besloot met die materialen een nieuw t-shirt op te pimpen! Ik ben heel benieuwd wat je er van vind...










De trend

Bron 
Bron

Benodigdheden

 - Vilt 
- Plain t-shirt
- (gouden) textielverf
- Schaar
- Papier
- Potlood
- Kwastje
- Bakje voor de verf
- Spelden
- Garen in de kleur van het vilt
- Naaimachine

How to?

1. Teken op het papier een vorm van een bloem, uit de vrije hand. Knip dat uit. Speld het op het vilt, en knip de bloemen uit het vilt. 
2. Speld de uitgeknipte bloemen op het t-shirt, op de gewenste plek.
3. Naai de bloemen vast. Dit kan zowel met de hand, als met de naaimachine.
4. Leg vervolgens het in papier uitgeknipte bloemenpatroon schuin over de vastgenaaide bloem. Schilder met de gouden verf om de randen heen, en zet een stip in het midden.
5. Herhaal dit voor alle vastgenaaide bloemen. Ik heb er vijf gemaakt. Drie grote bloemen, en twee kleine bloemen. Het mooiste is om er vijf aan de voorkant, en vijf aan de achterkant van je shirt te bevestigen.

Tadaa!

Tip

Het lijkt mij heel mooi om dit op een zwart shirt te doen, met witte bloemen en zilveren verf bijvoorbeeld. Dat is ook wat makkelijker te combineren dan dit kleurrijke exemplaar.

Yay or nay?


4 opmerkingen: