14.3.13

(Gastblog) Turning Point Thursday #4 - Simone

Een paar weken terug deed ik een oproepje dat ik mensen zocht die iets wilde vertellen over een (naderend) keerpunt in hun leven. Heel leuk dat daar allemaal reacties op binnen zijn gekomen!

De vierde post in deze serie is gemaakt door Simone. Lees hier haar ervaring met een belangrijk keerpunt in haar leven!


 

Simone

Jarenlang was het leven uitzichtloos. Jarenlang heb ik geleefd in een isolement. Een leven, onvoorstelbaar bijna, een leven waarvan ik wilde dat het snel voorbij zou zijn. Emotioneel gezien was mijn leven bijna ondraaglijk; uitputtend en eenzaam.
Ik leed aan een leven met borderline, angststoornis en een sluimerende eetstoornis. Mensen, ik kan jullie vertellen, het was me nooit gelukt zonder de enorme innerlijke kracht die ik in me heb. Ik koos voor het leven en vechten daarvoor zou ik!

Mijn proces

Verschillende therapieën volgde ik om zo stukje bij beetje handvatten te krijgen en mijn verleden een plekje te geven. Met vallen en opstaan leerde ik mijzelf steeds een stukje beter kennen. Mijn mogelijkheden zag ik, maar ook realiseerde ik mijn valkuilen en beperkingen, iets wat ik later heb leren accepteren. Dat is iets wat ontzettend moeilijk is geweest. Een heel proces, maar gelukkig had ik een hele warme omgeving. Mijn vriend die in me geloofde, hoe moeilijk het ook was! Mijn ouders die altijd achter me zijn blijven staan en mij vrij hebben gelaten om te groeien. Zonder hen had ik het nooit gekund!

Op eigen kracht

Ik heb nu een maand geleden het punt bereikt dat ik, zonder therapie, met eigen kracht weer het leven tegemoet treed. Ik heb niet lang hoeven twijfelen wat mijn volgende stap zou worden. Ik wilde mensen helpen, mensen die in hetzelfde diepe dal zitten als waar ik uit heb weten te klimmen. Die mensen, daarvoor wilde ik me gaan inzetten! Gelukkig kwam ik via mijn blog in aanraking met de stichting Ixta Noa!

Vrijwilligster bij Ixta Noa

Deze stichting zet zich in voor cliënten met een psychische stoornis. De insteek is laagdrempelig en ongedwongen. Het is een opstapje naar professionele hulpverlening of juist ter nazorg. Ik heb me aangemeld als vrijwilligster en ik ben nu een keer wezen meelopen. Het is precies wat ik graag doe! Mijn eigen ervaringen inzetten om anderen te helpen. 



Van cliënt naar hulpverlener

Dit alles heeft me geïnspireerd om me in te schrijven voor de opleiding ‘maatschappelijke zorg voor de ervaringsdeskundige’ in Eindhoven! Hier ga ik leren hoe ik anderen kan helpen bij het herstellen door mijn eigen ervaringen in te zetten! Ik wil graag gastlessen gaan geven en voorlichtingen, zodat ik een  bijdrage kan leveren aan de kennis van psychische stoornissen! Ik heb er enorm veel zin in en ik hou jullie natuurlijk via mijn blog op de hoogte!

-------------------
Bedankt Simone, voor je inspirerende bijdrage aan deze serie!

Mocht jij nou ook een keerpunt (hebben) mee(ge)maakt, dan is het tof als je ook meedoet aan deze serie! Stuur me een berichtje, of laat een comment achter (met daarin een mailadres waarop ik je kan bereiken)

Fijne dag!

12 opmerkingen:

  1. Graag gedaan! Leuk dat ik een bijdrage mocht leveren! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat je dit doet! Knap werk lever je zeg!
    xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inspirerend om te lezen!
    Succes met je mooie plannen Simone.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heftig verhaal. Knap dat je dit doet! -x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi om te lezen! Ik vind het heel knap van je!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat goed dat je dit doet. Erg knap! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heftig verhaal en wat knap dat je het hier verteld. Goed dat je weet wat je nu wilt, anderen helpen die ook in een dal zitten. Mooi doel dacht ik zo. Ben trots op jezelf voor alles dat je hebt bereikt en geniet van alle mooie en kleine dingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi om op deze manier anderen te helpen door je eigen ervaring!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie post. Heel veel succes met je vrijwilligerswerk en je opleiding, geweldig dat je door je eigen ervaringen andere mensen kan helpen en de kracht kan geven. Heel veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat knap dat je je verhaal deelt, en wat mooi dat je nu andere mensen kunt helpen.
    Powerwoman!

    BeantwoordenVerwijderen