26.3.13

Meltingpot Monday: Ich bin ein Berliner

Sorry voor de lack of updates maar er staat een boel te gebeuren in mijn leven. De kogel is door de kerk: over precies een maand woon ik in Berlijn! Wat kan het soms snel gaan... Waar ik drie weken geleden nog dacht eind maart zonder baan te zitten, ga ik nu emigreren. Hoe bizar.









Na afgelopen week drie dagen te hebben doorgebracht op het kantoor van mijn nieuwe werk voor sollicitaties, wist ik het zeker. Op dit kantoor paste ik. Dit zou de start worden van een nieuw avontuur. Ik was dan ook ontzettend blij te horen dat zij er precies hetzelfde over dachten.

Nu ben ik de verhuizing aan het plannen. Of meer... de emigratie? Mijn geliefde huis in Amsterdam opgeven, en samen met mijn vriend een nieuw mooi plekje vinden in Berlijn. Want uiteraard gaat mijn vriend met me mee. Het voelt alsof dit voorbestemd was. Alsof het niet anders had mogen lopen.

Ik voel me heel sterk een mens van de wereld. Ongebonden aan een bepaald land. En vooral, iemand die ook niet gebonden moet worden. Mijn grootste wens is om door mijn leven heen op verschillende plaatsen ter wereld te kunnen leven. Berlijn is daar een prachtig begin (van mijn professionele leven) in. Ik zie het nu helemaal voor me. Vervolgens volgt Shanghai, dan Stockholm, Toronto, Londen en uiteindelijk weer Amsterdam.

Wie weet. Maar als ik een belangrijke les heb geleerd de afgelopen weken is het de volgende: gooi nooit zomaar deuren dicht, en expect the unexpected :).

Lieve lezers, de komende tijd zal het om deze reden misschien wat rustiger zijn op mijn blog. Dat spijt me nu al heel erg, maar bij zo'n emigratie komt nog best wat geregel kijken. Uiteraard probeer ik jullie op de hoogte te houden en wel zo veel mogelijk te posten! (Je kunt me ook volgen op Twitter, daar ben ik wel iets vaker te vinden).

Fijne dag nog! (brrr....)

15 opmerkingen:

  1. Wauw, supermooi! Wat voor werk ga je doen? En hoe ben je erbij gekomen? Het lijkt mij ook te gek om te emigreren!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha ja ik vind het ook heel erg tof! Dit was stiekem wel een droom van me, emigreren. Ik ga de marketing en communicatie voor een e-commerce platform doen. Ik werkte al voor hetzelfde bedrijf in Nederland, en zij wilden me graag naar Berlijn halen nu!

      Verwijderen
  2. Wat gaaf zeg! Gefeliciteerd met je baan en veel succes met het emigreren! :) Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat gaaf voor je! Geniet ervan! Ben benieuwd naar je avonturen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk voor je! Mooie keuze! Ben benieuwd hoe het allemaal verloopt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat fijn om te lezen dat je zo snel weer een plekje gevonden hebt! En wat voor plek: Berlijn. Echt helemaal geweldig. Heel veel succes en plezier met deze mooie stap!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, snel he! Dat valt mij ook echt alles mee. Bedankt iedereen voor de lieve woorden :) Ik hou jullie op de hoogte uiteraard!

      Verwijderen
  6. Heel gaaf zeg! Dapper dat je dat doet! Lijkt me een hele goede ervaring

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een spannende en ontzettend leuke tijden voor jullie :D Super dat je vriend ook meegaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ontzettend gaaf en spannend! Ik ben heel benieuwd naar al je artikelen over Berlijn. En heeft je vriend nu ook een baan in Berlijn? Of gaat hij heen en weer reizen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn vriend krijgt hulp bij het vinden van een baan via het bedrijf waar ik werk. Dat schijnt ook vrij 'normaal' te zijn bij expats. Hij gaat dus met me mee, we gaan ons hele leven in Nederland achter ons laten... :) spannend!

      Verwijderen
  9. Tof en spannend! Veel succes en ben benieuwd naar je verhalen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Moedig maar vooral leuk. Berlijn is wel een dure stad, vergelijkbaar met Londen. Maar je zult natuurlijk ook wel meer betaald worden, vermoed ik.

    BeantwoordenVerwijderen