7.3.13

Turning Point Thursday #3 - Anne

Een paar weken terug deed ik een oproepje dat ik mensen zocht die iets wilde vertellen over een (naderend) keerpunt in hun leven. Heel leuk dat daar allemaal reacties op binnen zijn gekomen!

Nu weet ik dat er veel mensen zijn die Anne heten, heel veel zelfs. Maar deze week komt de post van mijn eigen hand. Geheel onverwacht ben ik namelijk terechtgekomen op een keerpunt in mijn eigen leven. En wat voor eentje...


Afgelopen maandag toog ik nietsvermoedend naar kantoor. Zaterdag had ik nog een dag gewerkt aan een fotoshoot voor het bedrijf. Enthousiast om het project verder uit te werken nam ik plaats achter mijn bureau. Toen kwam de eerste verrassing: de Grote Baas zou plotseling op kantoor langskomen, vanuit het buitenland. Leuk! Dacht ik nog, kan ik die ook eens ontmoeten. En toen... Was ze er ook nog eens twee uur te vroeg. Om te vertellen dat het kantoor zal worden opgedoekt (niet het bedrijf, dat gaat wel verder maar vanuit een ander land). Per eind maart. We staan dus allemaal op straat. En het ligt niet eens aan tegenvallende resultaten, maar vooral aan een ongelukkige samenloop van (monetaire) omstandigheden. Lekker dan!

Dus nu bevind ik mij ineens op een turning point in mijn leven. Want man, krijg ik even wat keuzes voor mijn kiezen! De after-study dip all over again. Stressen, niet goed slapen, onduidelijkheid in mijn hoofd. Want de hele wereld ligt ineens aan mijn voeten. En toch ook weer niet. Er moet immers brood op de plank komen. Mijn vriend is ook nog steeds hard op zoek naar een baan, dus eigenlijk moet er voor begin april 1 van ons een baan hebben met een salaris.

Nu kan ik uit het volgende 'kiezen'.
- Naar Berlijn vertrekken omdat ik daar waarschijnlijk een baan kan krijgen. Niet een super uitdagende functie, maar een fantastische stad natuurlijk.
- Serieus gaan voor een andere marketingfunctie, omdat ik daar nu ervaring mee heb.
- Een nieuwe uitdaging zoeken om me verder te ontwikkelen, bijvoorbeeld in een meer sales- en accountmanager gerichte functie.
- Naar Shanghai vertrekken en daar zelf een bedrijf opstarten. Deze mogelijkheid is vrij serieus. Er zijn al mogelijke opdrachtgevers, en een eerste reis in april staat op de planning.

Mijn god. Als ik dit lijstje zo bekijk zit ik echt met mijn haren in mijn hoofd. Wat is nou wijsheid? En Amsterdam, Berlijn, Shanghai? Hoe maak je hier ooit een keuze uit? En wat nou als alles ineens niet door kan gaan, en ik weer thuis zit en moet solliciteren op functies voor barista (al schijn ik daar geen kans te maken, ik heb namelijk nooit eerder koffie geschonken like a pro). Of misschien wel op een houtje zit te bijten, of mijn huur op moet zeggen als zowel mijn vriend, als ik, geen werk kan vinden? Terug naar mijn ouders? En wanneer neem je dan zo'n beslissing?

Dit is balen. Normaal ben ik wel van het positieve schrijven, en de wereld een stukje leuker maken. Maar nu geef ik jullie liever mee hoe het echt gaat. Rot. Onzeker. Gek. Zo blijkt maar weer, 'Life is what happens to you when you're busy making other plans'. Nu dus maar hard aan de teugels trekken om mijn leven weer in goede banen te leiden. Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat uitpakken...

I'll keep you posted.

-----------

Mocht jij nou ook mee willen doen aan deze serie, laat het me dan even weten via een mail of een berichtje (mits ik ergens duidelijk je e-mailadres kan vinden ;) )!


13 opmerkingen:

  1. Oh jeetje! Zo onverwachts ook! Is het per direct?
    Sterkte ermee! Wel leuk om te lezen dat gelijk denkt aan alle keuzes die je nu hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We blijven nog wel doorwerken tot eind maart, alles moet natuurlijk netjes worden overgedragen. Maar we krijgen gelukkig wel ruimte om verder te solliciteren etc, wat dat betreft is mijn baas echt top :). En ja, er zit niet veel anders op dan meteen kijken naar andere opties, haha! Life goes on.

      Verwijderen
  2. Dat is inderdaad een zware pil om te slikken. Zo snel mogelijk terug werk vinden en uw ideeën in uw achterhoofd houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heftig! Denk er goed overna en bespreek alles met je vriend. Samen komen jullie er zeker uit! Succes! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow dat is echt heel erg balen! Veel succes de komende tijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heftig, succes met het nemen van een beslissing!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw... dat is nogal heftig. Denk je dat de baas voor iets leuks komt, verteld ze ineens iets waarvan je NU nog niet goed weet wat je er mee aan moet. Ik hoop dat je op een fijne manieren goed kunt bedenken wat je wilt. Shanghai lijkt me heel gaaf en wat zou het tof zijn als je die kans krijgt!! Ik ben benieuwd... en blijf je op de voet volgen;)!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, dat was echt een bummer. Ik overweeg Shanghai wel iets serieuzer nu... Zodra er weer meer duidelijkheid is deel ik dat uiteraard :)

      Verwijderen
  7. Oh amai, wat een moeilijk moment in je leven! Als je de kans krijgt om naar Berijn of Shanghai te vertrekken zou ik deze kans grijpen, maar je moet natuurlijk ook altijd rekening houden met je vriend, want niet altijd even gemakkelijk is..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Precies... Maar gelukkig is mijn vriend nogal 'werelds'. Voor hem is het totaal geen probleem om zijn biezen te pakken en naar een ander land te vertrekken. Dat scheelt dan al een beetje ;)

      Verwijderen
  8. Heftig hee, maar gelukkig heb je genoeg opties. Lijkt me geweldig om naar Berlijn of Shanghai te gaan. Heel veel succes de komende tijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. nou super toch al die opties! ga naar shanghai!! het is daar te gek om te wonen! heb daar ook een jaar gezeten

    BeantwoordenVerwijderen