9.4.13

DIY Dinsdag: Chained Top

Als een kind zo blij ben ik wanneer ik in de 'snoepwinkel' van A Boeken rondloop. Afgelopen week zag ik een moment om weer eens langs te gaan. Wat een leuke materialen heb ik verzameld! Vandaag een DIY die ik al langer wilde maken: een Chained Top (want dat klinkt ook extra grappig, eigenlijk).









 

Benodigdheden

- Naald en garen
- Een halve meter dikke ketting, en een meter dunne ketting
- Een rondbektang
- Een kniptang
- Buigbare ringetjes
- Een blanco top

How to

1. Bevestig de dikke ketting langs de hals van het shirt. Doe dat met naald en garen, en precies op de naad van het boord en het shirt. 
2. Knip vervolgens 7 slierten van de dunne ketting in aflopende lengte. Je hebt dan 1 langste sliert, en 2x3 kortere slierten. 
3. Haal een ringetje door het uiteinde van elke sliert.
4. Bevestig de ringetjes nu om de dikke ketting heen met je rondbektang. Zorg dat het ringetje ongeveer geheel dubbel zit, zodat deze niet snel los kan gaan.

Tadaa!


Yay or Nay?


9 opmerkingen:

  1. Yay! :)
    Ik vraag me alleen af, waar heb je die kettingen vandaan? Ik zoek al een tijdje zo'n grote, maar geen idee waar ik die kan vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat vond ik eerst inderdaad ook moeilijk, om de goede materialen te vinden. In Amsterdam vlakbij de Dam, in de Nieuwe Hoogstraat zit een super grote winkel: A Boeken. Daar verkopen ze echt alles wat je nodig hebt voor fashion DIY's. Zeker een aanrader.

      Verwijderen
  2. Wat leuk! Topje ziet er weer heel anders uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke DIY, leuk gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen