2.4.13

DIY Dinsdag: Sequin Lips T-Shirt

Dit shirt maakte ik een tijd geleden, in mijn pailletten-fase. Ik vind het heel leuk om 's avonds op de bank rustig pailletten aan kledingstukken te maken. Nou, dat heb ik geweten. Met dit shirt ben je een aardig tijdje bezig... Maar zelf vind ik het zeker de moeite waard! De foto's zijn deels afkomstig uit een eerdere DIY met pailletten. Van het maak-proces van dit shirt zelf had ik geen foto's.









Inspiratie

Bron

Wat heb je nodig? 

Dit is een foto van een ander project - tijdens het maken van het shirt bestond er nog geen DIY Dinsdag :)
- Schaar
- Pailletten in wit, rood en zwart
- Naald
- Aftekenkrijtje
- Garen in wit, rood en zwart
- Heel veel geduld

How to 

1. Neem een basis-shirt van de HEMA in een basiskleur (ik koos voor zwart). Teken met het krijtje op het shirt de vorm van de lippen, de tanden en de mond. 
2. Naai als eerste de pailletten op de krijtstrepen die je net hebt getrokken. Op die manier krijg je een soort 'kleurplaat' die je daarna met pailletten in kunt vullen. 



 3. Als alles goed vastzit, kun je besluiten om je t-shirt wat meer off-shoulder te maken. Dat doe je door de hele kraag langs de naad uit je shirt te knippen (waar de pijlen naar wijzen). Doe dit zo netjes mogelijk! 

  
4. Na het knippen kan je voor een netter effect de nieuw ontstane kraag wat omslaan en er een nieuwe naad in zetten met de naaimachine. Zo krijg je een minder afgeknipte look.

Tadaa!

 Yay or Nay?

Fijne dag!








1 opmerking:

  1. Leuk gedaan zeg! Wel veel werk lijkt mij. Heb ook wel eens pailletten op een lintje geregen en dat vond ik al lang duren haha!

    BeantwoordenVerwijderen