23.4.13

Meltingpot Monday: Paris, Paris, je t'aime

Wat een geluk had ik tijdens mijn weekendje Parijs samen met mijn moeder. Het warmste weekend sinds tijden. Heerlijk. Niets fijner dan onbezorgd door de stad struinen en wel zien waar je uitkomt. Ok, ik had een paar adresjes die ik zeker weten wilde bezoeken. Het eerste Parijs verslag gericht op: Mode.








Dankzij al onze omzwervingen bevonden we ons plotseling op een marktje voor handgemaakte mode-items! En laat dat nou precies de branche zijn waar ik in werk. Snel wat leads verzamelen (ik werk altijd door... Een echte workaholic ;-) ). Maar ondertussen natuurlijk ook speuren naar leuke items voor mijn moeder en mijzelf.

 

De oorbel op deze foto komt van die markt! Van hout gemaakt, dus lichtgewicht. Daarnaast in de vorm van een bloemetje. Me like! Het hoedje had ik ook net nieuw gekocht in Parijs. Die komt van de Lafayette collectie.

Uiteraard moesten we ook nog even wat shops afstruinen in Le Marais. Alhoewel de items vaak ver boven mijn budget lagen, stond ik toch aardig te kwijlen bij onderstaand geweldige jasje van Maje.



De pailletten zijn op zo'n manier in dit jasje gezet dat je ze verschillende kanten op kunt 'strijken'. Iets matter aan de ene kant, en glanzend aan de andere kant. Hoe geweldig!

Al sinds mijn moeder een tiener was komt ze regelmatig in Parijs. Dan slaat ze nooit deze winkel over. La droguerie. Voor de mooiste kralen, wol, fournituren en DIY producten. Daar kon ik mijn hart ophalen. En mijn portemonnee zo ongeveer plunderen. We hebben geloof ik al met al twee uur doorgebracht in deze winkel. Er komen binnenkort wat leuke DIY projecten met spullen uit deze winkel op mijn blog! Adres: 9 - 11 Rue du Jour.


Waar ik ook van kan genieten in Parijs, zijn de outfits van echte Parisiennes. Elegant, chic en tijdloos. Ik kon het niet laten de onderstaande outfits op de foto te zetten. Vooral de combinatie sportief (sneakers) + chic (pak) vind ik top (en de outfit van de oudere dame. Zo'n pak is toch geweldig?! Haha!)




Voor de leuk zal ik dan ook twee van mijn eigen outfits laten zien. Telkens met het hoedje, dat is nu eenmaal mijn nieuwe favoriet.



Al met al waren de drie dagen dat ik in Parijs was helemaal geweldig. Ik had gehoopt dat een weekendje weg met mijn moeder zo uit zou pakken als het deed. We hebben ons rot gelachen, gekke dingen gedaan, lekker gegeten en vooral er een echte vakantie van gemaakt. Volgend jaar weer!
 

5 opmerkingen:

  1. Parijs is zo leuk!!! en dat jasje van Maje is echt mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oeeeeh ik ben heel benieuwd naar je DIY's

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow ik wist niet dat ze dat soort winkeltjes hadden in Parijs, ik heb meer de highlights van Parijs bekeken toen ik daar was maar had die winkeltjes ook wel graag willen zien :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hihi, als ik naar Parijs ga heb ik ook mijn waslijst met to do's al klaar, ik wil er ook weer snel naartoe! Leuk verslagje!

    BeantwoordenVerwijderen