12.4.13

Turning Point Thursday: Overview #1

De afgelopen weken heb je op mijn blog een aantal gastblogs voorbij zien komen met het thema Turning Point Thursday. Vandaag heb ik ze nog een keer voor je op een rijtje gezet. Wil jij ook meedoen aan deze serie? Stuur me dan een berichtje/tweet!







In deel 1 maakte je kennis met Evey. Zij vertelde over haar beslissing om een tweede studie te gaan volgen na haar backpack reis. Niet vanwege uitstel gedrag, maar om zichzelf verder te kunnen ontwikkelen. Uiteindelijk was ze heel blij met haar keuze. Vandaar dat ze iedereen aan zou raden om te doen wat je leuk vind en zo het beste uit elk keerpunt te halen!

Deel 2 werd geschreven door Marion. Een meisje van 21 dat direct na haar studie aan het werk is gegaan. Ze beschrijft de overgang van een leven als student, naar een leven als werkende dame. En eigenlijk bevalt dat werkende leven haar heel goed!

Toen kwam deel 3, waar ik kort 'brak' met de traditie om deze rubriek door gastbloggers te laten schrijven. Plotseling kreeg ik te horen dat ik op zoek moest gaan naar een nieuwe baan. Dat wilde ik graag delen met jullie, aangezien de situatie perfect past in deze rubriek. Nu is er alweer een nieuw en leuker keerpunt voor in de plaats gekomen, mijn verhuizing naar Berlijn.

Met deel 4 was alles weer terug bij het oude en schreef Simone een bijzonder inspirerende en persoonlijke gastblog. Het leven met een psychische stoornis was ontzettend zwaar voor haar. Maar na lang vechten kan ze er nu mee omgaan, en gaat ze zelfs aan de slag als ervaringsdeskundige. Een duidelijk keerpunt!

In het meest recente deel van deze serie kwam Inge aan het woord. Inge schreef een stuk dat me nauw aan het hart ligt. Over het keerpunt tussen je studie en het vinden van een baan. Een heel oprecht stuk over dat dit helemaal niet zo leuk of vanzelfsprekend hoeft te lopen. Keuzes maken is niet makkelijk, en wie geeft je de wijze raad om de juiste weg in te slaan?

Op naar de volgende vijf!

Voor de volgende reeks ben ik op zoek naar nieuwe gastbloggers! Heb jij nou ook een keerpunt meegemaakt, of loop je binnenkort tegen 1 aan? Laat het me weten! Zo ontstaat er straks een mooie verzameling blogs om mensen die ook op een keerpunt terecht komen wat steun in de rug te geven. Want iedereen maakt soortgelijke situaties als hierboven beschreven mee. Waarom zou je die ervaringen niet met elkaar delen?!



2 opmerkingen:

  1. Leuke rubriek :-)
    Ik vind ze allemaal inspirerend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ontdek je blog net en ben nu deze blogs aan het lezen, superleuke rubriek!

    BeantwoordenVerwijderen