5.5.13

Berliner Wochenende: New City, New Life

Op de laatste Koninginnedag maakte ik een geheel eigen belangrijk moment mee. Ik verliet samen met mijn vriend Nederland. Om een nieuw leven op te gaan bouwen in Berlijn. Bepakt met een aantal koffers stapten we de trein in, op weg naar het avontuur.








En over een avontuur kan je ondertussen wel spreken. Met een onderkomen voor maar twee weken, hadden we nogal wat haast met het vinden van een woning. Nu hebben we in veel krotten gewoond, maar onder een brug moeten vertoeven zou toch wat ver gaan. De gulden tip: www.wg-gesucht.de.
Dankzij die site heeft onze huizenzoektocht uiteindelijk maar twee volle dagen gekost (mede dankzij mijn die-hard BF). Afgelopen zaterdag hadden we een bezichtiging, en het was meteen raak. De komende twee maanden wonen we in Wilmersdorf!

Naast de spanning over het vinden van een woning, was er ook nog de spanning over mijn nieuwe baan. Alhoewel ik al wel voor dit bedrijf werkte, blijft het toch ineens wel een grote sprong. Van een klein kantoor in Nederland, naar een kantoor met bijna 150 mensen, verschillende afdelingen en genoeg namen om uit je hoofd te gaan leren. Daarnaast heeft mijn nieuwe baas veel voor me in petto. Heel leuk, en precies waar ik naar op zoek was. Na de warme ontvangst 1 dag na aankomst in Berlijn, voel ik me helemaal thuis. Ik ben dan ook helemaal enthousiast over de komende dagen, lekker veel nieuwe dingen leren!


Dan Berlijn. Deze stad is he-le-maal geweldig om te wonen (voor zover ik dat na die paar dagen al echt kan weten ;-)). Ik was al enthousiast voor mijn verhuizing, maar nu ik hier eenmaal zit, is dat alleen maar meer geworden. Je raakt niet uitgekeken. Deze stad heeft alles. Bruisende wijken, veel winkelstraten, overal groen, talloze parken en ook nog eens bossen en meren om de stad heen waar je perfect kunt wielrennen. Oh, en fitnesscentra die 24 uur per dag open zijn! Het spijt me dat ik mijn geliefde Amsterdam dit aandoe, maar Berlijn voelt op dit moment toch een beetje als Amsterdam +.... Uiteraard zal mijn blog de komende periode meer in het teken staan van mijn tips over de stad. Vandaar een nieuwe categorie 'Berliner Wochenende'.


De komende periode zal ik weer volop gaan bloggen! En uiteraard mijn blog-lees achterstand ook weer gaan bijwerken.


Fijne week!

4 opmerkingen:

  1. Ohh wat spannend Heel veel succes meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een avontuur is het zeker! Wel fijn dat jullie gelijk al een woning hebben gevonden. Veel succes en plezier met wonen in Berlijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. jullie hebben superveel gedaan in die week! Ik ben heel benieuwd naar alle Berlijn posts - ik hoop er ooit nog een jaartje ofzo te gaan wonen en werken

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat tof maar tegelijkertijd ook spannend dat je de stap hebt gewaagd!! Stoer hoor! Ben benieuwd naar je Berlijn post, ik ben ook verlieeefddd op die stad!

    BeantwoordenVerwijderen