13.5.13

Meltingpot Monday: Professional Happiness


Vandaag begin ik aan de tweede volle week bij mijn nieuwe baan. Wat kost het veel energie, maar oh wat is het leuk. Waar ik in het begin nog onzeker was of dit werk wel iets voor mij zou zijn (online marketing & community management) ben ik er nu wel uit. Mijn baan is uitdagend, er zijn veel groeimogelijkheden en de collega's zijn leuk. Wat zijn volgens mij ingredienten van een leuke baan?





Allereerst is de sfeer op een kantoor ontzettend belangrijk. Ik heb het gevoel dat ik samen met mijn nieuwe collega's op een soort campus zit. Het kantoor is beladen met mooie handgemaakte producten die op ons platform staan. De sfeer is relaxed, mensen zijn behulpzaam. Je krijgt echt het idee dat je met z'n allen aan een succes aan het bouwen bent. Ook heb ik nog niets gemerkt van onderlinge vijandigheid of concurrentie.

Daarnaast krijg ik veel verantwoordelijkheid en binnen die verantwoordelijkheden, ook veel vrijheid. Als dat ontbreekt in een baan, maakt dat me snel ongelukkig. Ik bedoel, 40 uur of meer op een kantoor zitten om 'voor iemand anders' te werken gaat je snel opbreken als je niet het gevoel hebt dat een deeltje van het bedrijf 'van jou' is.

Wat ik ook heel belangrijk vind, is dat er groeiperspectieven zijn. In mijn oude functie had ik op een gegeven moment het gevoel dat ik tegen een plafond aan liep. Dan ben ik snel uitgekeken. Ik ben nu 24, en het is niet mijn bedoeling om nu al te stoppen met leren en groeien!

Uiteraard speelt een salaris ook wel een rol. Alhoewel ik secundaire arbeidsvoorwaarden een hele belangrijke aanvulling vind, is het hoofdsalaris wel een motivator voor mij. Wanneer ik het gevoel heb dat een bedrijf wil betalen voor mijn kennis en niet voor het laagste tarief de 'hoofdprijs' binnen wil slepen, ga ik stiekem toch iets beter mijn best doen. Plus, ik wil ook graag duidelijk weten wat ik moet doen om ook qua salaris te groeien. Misschien klinkt dat allemaal arrogant, maar ik vind dat je in ruil voor je werk best een passende beloning mag vragen.

Al met al is mijn werk op dit moment perfect. Zo lang ik elke dag het gevoel heb niet naar mijn werk te moeten, maar te willen, kan ik hier nog wel een tijd blijven hangen.

Wat vind jij belangrijke elementen van een leuke baan?

3 opmerkingen:

  1. Fijn dat het zo goed bevalt, klinkt super, ideaal enz!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah fijn dat je je er zo goed bij voelt, is erg belangrijk!

    BeantwoordenVerwijderen