22.5.13

Testing Tuesday: McFIT


Een van mijn verslavingen is fitness. Niet dat ik er nou bij wil lopen als een bodybuilder, maar ik vind het heerlijk om mezelf helemaal uit te putten en aan gewichten te hangen. Nu was het dus de hoogste prioriteit om in Berlijn snel een sportschool te vinden. En dan het liefste eentje met hetzelfde kenmerk als de stad: 24-uurs.






Niet dat ik daar erg veel gebruik van ga maken. Ik werk gewoon van 09.30 tot 18.30, dus mijn slaap heb ik 's nachts hard nodig. Toch voelt het fijn. Het idee dat ik in het weekend om 24 uur nog de sportschool in kan duiken. Om daarna een pak melk te halen bij de 24-uurs supermarkt.

Anyway, ik heb dus een super leuk concept ontdekt hier. Eentje waar ik me van afvraag of er een equivalent van in Nederland zit: McFIT.
McFIT is dus een sportscholenketen door heel Duitsland, Oostenrijk en Spanje. Met een lidmaatschap kun je in deze landen, in alle filialen, terecht om te trainen. Al deze sportscholen zijn 24 uur per dag open. De kosten worden laag gehouden doordat er geen lessen worden aangeboden en de trainers er alleen zijn om incidentele vragen te beantwoorden. Verder kan je terecht bij computers, informatiefolders, televisieschermen en uitlegborden als je een apparaat niet begrijpt.

Wat mij betreft een ideaal concept. Je bent overgeleverd aan jezelf, en kunt geheel je eigen training lopen. Wat iets minder is, is dat in het filiaal waar ik nu kom erg veel 'opgepompte' jongemannen rondlopen, en weinig vrouwen. Bovendien maken ze onderscheid wat betreft gewicht hef ruimtes voor mannen en vrouwen. Dat vind ik erg uit de tijd en daar voel ik me juist niet prettig bij. Want wat is de reden daar voor? Mogen vrouwen niet in het openbaar met gewichten sjouwen? Het zit namelijk zo, het vrouwengedeelte is dus afgeschermd. Het mannengedeelte is midden in de zaal...De mensen die ze als modellen in hun campagnes gebruiken vind ik ook erg stereotype, bijvoorbeeld:


Een dun, blond meisje met vooral 'lange' spieren en geen vet, bij een man die totaal opgepompt is. En uiteraard lachen ze allebei alsof hun leven er vanaf hangt...

 De eigenaar en oprichter van het McFIT concept was overigens ook degene die sinds 2006 de Loveparade organiseerde. Stiekem lijkt het wel alsof je dat in de muziekkeuze van de sportschool terugziet... Vind ik helemaal niet erg! Zoals je waarschijnlijk wel weet bestaat de Loveparade na het tragische incident een paar jaar terug niet meer.

Al met al ben ik tevreden over deze sportschool, en bevallen vooral de vriendelijke prijs (19,95 per maand) en de openingstijden me goed.

Wat vind jij belangrijk aan een sportschool?

4 opmerkingen:

  1. ja ik vind vriendelijkheid belangrijk en de keuze van apparaten. Soms wil ik luxe, maar in the end, zolang ik mijn oefeningen kan doen ben ik tevreden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb zelf maar bij één sportschool gezeten en die was vrij simpel. De apparaten stonden er en je had er een zaal met groepslessen, niet heel bijzonder dus.. Ik ga er nu zelf niet meer heen, maar als ik een nieuwe sportschool zou kiezen zou ik het liefst eentje kiezen waar televisie's zijn hihi (Ik ben namelijk niet echt een sporter en op die apparaten verveel ik me echt enorm en kijk ik liever televisie, dan gaat de tijd sneller haha)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mcfit klinkt meer als een 'zogenaamde' gezonde maaltijd bij de Mac zeker in combinatie met het geel uit het logo is de associatie met de fastfoodketen snel gelegd. De openingstijden lijken ook al identiek [wat overigens wel heel chill is!] en ook het feit dat medewerkers slechts incidentele vragen beantwoorden helpt ook niet mee.

    Kortom, ik zou honger krijgen tijdens het sporten of in ieder geval zin krijgen in de mac, ik hoop dat het voor jouw succesvoller verloopt op de sportschool ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hahaha! zo had ik er nog niet naar gekeken :P Voor mij verloopt het prima, eerlijk gezegd heb ik het er erg naar mijn zin ;) Misschien heeft het er ook mee te maken dat ik het eten van de mac niet echt lust :P

      Verwijderen