9.6.13

PHOTOS - Random in Berlijn

Een paar sfeerimpressies uit Berlijn van de afgelopen weken. Door alle drukte rondom een verhuizing, het zoeken naar een huis in Berlijn (eerst een tijdelijke woning, waar we maar 10 dagen de tijd voor hadden -stress- en toen eentje voor langere tijd -gelukt!-) was het er nog niet echt van gekomen de stad te ontdekken. Hierbij wat beelden van wat ik wel heb gezien...


De Mugelsee

Oude -onafgemaakte- sporen bij de Yorckstrasse

Wir wollen nicht ein stuck vom Kuchen, wir willen die ganze Backerei!



Hollandse poffertjes tijdens het Karnaval der Kulturen

Wegwijzer op het Karnaval der Kulturen

Uiteraard ook Duitse versnaperingen op het Karnaval

Veel leuk geschilderde huizen in Berlijn!

Uitzicht

Sporen - vind ik mooi

Een oud Trabantje, de auto van de DDR. Trabant betekend iets als 'maatje'.

Humana tweedehandswinkel in de Frankfurter Tor
Bis bald! 

6 opmerkingen:

  1. de rode flat is een veel gefotografeerd! ik heb hem al vaak voorbij zijn komen.

    jullie hebben nu je eigen plekje?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bijna! Over twee weken trekken we in ons nieuwe huis :-) Ik kan niet wachten!

      Verwijderen
  2. Leuk! Dit is toch weer een heel ander Berlijn dan ik heb gezien :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke foto's! Berlijn is en blijft een geweldige stad om in te wonen en te werken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke foto's meid! En ben je al lekker in het duits aan het praten daar (moet je voor je werk engels, duits of nederlands praten?) IK vind Berlijn zo gave stad, zou dr ook zo naartoe kunnen emigreren!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks! Ik ben inderdaad al Duits aan het praten... Krijg elke week op kantoor les om mijn niveau wat op te krikken ;). Gelukkig is mijn werk alleen in het Nederlands en Engels, dus dat scheelt. Wel grappig, soms zijn meetings per ongeluk in het Duits (meerendeel van mijn collega's komt wel gewoon uit Duitsland), maar mijn Duitse luistervaardigheid is gelukkig heel goed ;)

      Verwijderen