24.8.13

BLOG - Liebster Award Time!!

Mijn blogje is genomineerd voor de Liebster Award! (stiekem voor de tweede keer) Dit keer door Nem van Life by Nem. Inmiddels zijn de meeste mensen wel redelijk op de hoogte van hoe dit werkt, volgens mij. Korte recap van de regels:



Ik beantwoord de elf vragen van Nem, link naar haar blog verzin zelf elf nieuwe vragen, en nomineer elf nieuwe bloggers. Die bloggers lopen allemaal hetzelfde rijtje weer af.


De elf vragen van Nem

 

1. Naar welk land zou je NIET naartoe willen op vakantie en waarom?
Stiekem wil ik overal wel heen. Maar het land dat me het minste trekt is op dit moment Bangladesh, een van de armste landen van de wereld. Waarschijnlijk is het er heel mooi, kan je er veel bijzonderheden bekijken en lekker eten. Op dit moment verkies ik gewoon andere landen.

2. Als je een ‘figuur’ als held zou moeten benoemen, wie zou dat dan zijn?

Een figuur, als in publiek figuur? Joris Luyendijk vind ik wel een held, omdat hij heel erg zijn eigen plan heeft getrokken met zijn antropologische kijk op de zaken. En Edward Snowden vind ik geloof ik ook een held. Ja.

3. Zou jij spullen doorverkopen die je gratis hebt gekregen, en waarom?

Wellicht zou het idee even in mijn hoofd opkomen. Om al snel weer weg te zakken, ik ben te eerlijk. Nee echt, heel onhandig te eerlijk met dit soort zaken. Ik zou mensen die het van me kopen niet recht meer aan kunnen kijken.

4. Voor welk dier ben je echt heel bang?
Grote honden! Ergens na mijn puberteit is dit probleem de kop op komen steken. Als kind was ik gek op dieren, maar nu kan ik van die brulhonden niet meer uitstaan. Ik ben meer een kattenmens...

5. Heb je weleens het gevoel gehad dat je in gevaar was, achtervolging o.i.d., en wat heb je toen gedaan?
Ja ik heb weleens een echte 'achtervolging' meegemaakt toen ik in China woonde. Mijn vriend en ik zaten op klaarlichte dag op het strand, en zagen een tasjesdief een tas stelen. Mijn vriend schreeuwde naar de dief, die vervolgens dreigend op ons af kwam lopen. Waarna hij begon te rennen. En een gigantisch mes uit zijn zak toverde. Ik wist niet hoe snel ik weg moest komen. We gristen onze spullen bij elkaar, en renden weg. Tot we bij een superdrukke snelweg niet meer verder konden, maar de dief naderde snel. We besloten om ons leven te wagen en kriskrasten tussen de auto's door, op naar de campus van de universiteit. Die zijn in China bewaakt, dus de dief bedacht zich en verdween weer.

6. Hoe zou jou perfecte bruiloft eruit zien?

Alhoewel ik wel al in ondertrouw ben gegaan (lang verhaal en zo) wil ik niet per se een grote bruiloft op dit moment. Als ik alles nu ga bezegelen met mijn vriend, zou dat er als volgt uitzien: samen met onze moeders naar het stadhuis, allemaal in mooie kleding. 'Ja' zeggen, en vervolgens er een wijntje op drinken. Waarna mijn vriend en ik 's avonds een romantische picknick gaan doen in een park waar iemand (goh, wie moet dat nou doen...) van die gekleurde lichtjes heeft opgehangen.

7. Wat zou je doen met 1 miljoen?
Sparen. Rentenieren, haha! Minder gaan werken, maar wel blijven werken in een leuke baan. Daarnaast meer tijd nemen om te bloggen. Plus serieuzer bezig gaan aan het opstarten van een carriere als journalist of schrijver.

8. Van welk bekend persoon vind jij de kleding/haar/make-up stijl erg leuk?
Dat wisselt nog al bij mij. Hilary Duff vind ik er leuk uitzien, en Eva Longoria. Victoria Beckham stiekem ook, al mag zij wel wat pondjes aankomen zeg...

9. Zou je ooit een ‘fulltime’ blogger willen worden en je geld verdienen met advertenties?
Het lijkt me fijn om mijn geld te kunnen verdienen met schrijven. Dat kan in de vorm van een blog, of als journalist, of als schrijver bijvoorbeeld. Op mijn blog zou ik dan liever geld verdienen door middel van samenwerkingen in plaats van door pure beeld-advertenties.

10. Als je samen met je huisdier vandaag de wereld kon redden, wat voor pakje zou je hem of haar dan aandoen?
Hihi! Dit is heel lekker out-of-the-box zeg. Ik heb geen huisdier, maar gebruik hier een imaginative kat. Ik zou de kat een batmanpakje aandoen, en mezelf in een catwoman suit hullen. Lekker stoer ;).

11. Heb je weleens iets gestolen?
Niet echt. Ik heb eens een mes meegenomen uit een wegrestaurant. Ik scheet in mijn broek van angst. Vond dat het mes nodig was om onderweg nog wat broodjes te kunnen smeren. Meest beschamende moment ever (ja, nu begin ik openhartig te worden...), ik liet dat mes dus uit mijn handen vallen terwijl ik naar buiten liep. Knalrode kop. Een moment stilgehouden omdat ik het liefste het mes terug wilde brengen zo van: 'sorry, vergeten'. Maar toch maar doorgelopen.


Pff, dat is er ook weer uit.
Wie ik nomineer:

1. Janna's Keuken
2. Daddy's little defect
3. That's what the bird said
4. Vrouw op reis
5. The lucky journalist
6. Notebook and cakes
7. Bohemian Dreams
8. What about her
9. Limoentjes Life
10. You See
11. Binti Home Blog

De elf vragen voor de genomineerden

 

1. Waarom ben je begonnen met bloggen?
2. Hoe zou je jouw persoonlijke stijl (in het algemeen) omschrijven?
3. Wat is je favoriete item in huis
4. Op een onbewoond eiheieiland! Wat zou je meenemen? Denk eraan, het moet wel in je rugzakje passen.
5. Welke tijdschriften lees je het liefst?
6. Welk restaurant in Nederland zou je iedereen aanraden?
7. Welk gerecht is op dit moment je favoriet?
8. Als je helemaal vrij was om te kiezen, welk beroep zou je dan willen uitoefenen?
9. Geloof je in de ware?
10. Wat zijn jouw fijnste gewoontes?
11. Welke reizen heb je op dit moment op de planning staan, of droom je het hardste van?

Zo, veel plezier ermee, genomineerden!


12 opmerkingen:

  1. Wat ontzettend leuk dat je me genomineerd heb, voel me verkeerd! Ik ga hem overnemen op m'n blog :)

    Joris Luyendijk vind ik ook een goede man, z'n boeken zijn heel interessant!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk, dit kende ik helemaal nog niet. Erg leuk om te lezen en ik ben benieuwd naar de antwoorden van de andere. Helemaal leuk, omdat ik deze blog's allemaal nog niet kende. Gelijk even snuffelen.. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super leuk dat je mij hebt genomineerd! Ik ga het zeker overnemen, ik laat het je weten :) Leuk ingevuld!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor je nominatie, superleuk! :) Ik zal er komende week eens even voor gaan zitten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik volg je pas, dus leuk om zo wat meer over jou te weten te komen. Je hebt een leuke blog, ik blijf je graag volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk! Leuke manier om andere blogs te leren kennen:)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke vragen, jouw verhaal mbt de trouwerij zou voor mij hetzelfde zijn. Niet groot, niet teveel poeha, gewoon fijne dag samen.

    Wat leuk dat ik genomineerd bent! Ik ga zeker even de vragen beantwoorden, ik ken helaas niet zoveel blogs :$

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind het echt superlief dat je me hebt genomineerd, maar ik heb te weinig tijd om er een post van te maken! :(

    Ik heb wel de vragen voor je ingevuld :D

    1. Waarom ben je begonnen met bloggen?
    Fijn om mijn gedachten te delen en mensen te inspireren met mijn ervaringen

    2. Hoe zou je jouw persoonlijke stijl (in het algemeen) omschrijven?
    Bohemian

    3. Wat is je favoriete item in huis
    De reis-kast

    4. Op een onbewoond eiheieiland! Wat zou je meenemen? Denk eraan, het moet wel in je rugzakje passen.
    Een goed boek, dan ben ik al blij!

    5. Welke tijdschriften lees je het liefst?
    Reismagazines, happinez en flow

    6. Welk restaurant in Nederland zou je iedereen aanraden?
    Arnheym, heerlijke tapas!

    7. Welk gerecht is op dit moment je favoriet?
    Dadels met geitenkaas en spek

    8. Als je helemaal vrij was om te kiezen, welk beroep zou je dan willen uitoefenen?
    Schrijfster die ook veel op reis is


    9. Geloof je in de ware?
    Op dit moment wel. Je hoopt het tenminste :)

    10. Wat zijn jouw fijnste gewoontes?
    Ik ben heel vrijgevig en lief voor de mensen die ook lief voor mij zijn. En ik ben heel betrouwbaar.

    11. Welke reizen heb je op dit moment op de planning staan, of droom je het hardste van?
    Jordaniƫ in september en bestemmingonbekend in maart!


    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk dat je mij genomineerd hebt. Had je dat de vorige keer ook al niet gedaan?
    Inmiddels heb ik hem al een paar keer mogen ontvangen dus zal ik er geen blogje aan wijden.
    Ben er daarom niet minder blij mee. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. jeeh je hebt mij genomineerd!! :D
    zal m binnenkort eens maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ach gos, zie nu pas dat je me genomineerd had.

    1. Waarom ben je begonnen met bloggen?
    Ik blog al jaren, wist niet meer zo goed hoe ik zonder moest terwijl ik bewust stopte met mijn vorige blog omdat ik teveel tijd online zat naar mijn zin. Nu is het een manier om mijn creativiteit te uiten.

    2. Hoe zou je jouw persoonlijke stijl (in het algemeen) omschrijven?
    Simpel, plain.. niet zo heel bijzonder :')

    3. Wat is je favoriete item in huis
    Onze meubeltjes die mijn vriend meeneemt uit zijn winkel <3

    4. Op een onbewoond eiheieiland! Wat zou je meenemen? Denk eraan, het moet wel in je rugzakje passen.
    Een schrift en een pen. Ik moet ALLES opschrijven

    5. Welke tijdschriften lees je het liefst?
    Happinez, de Liefde en Columbus

    6. Welk restaurant in Nederland zou je iedereen aanraden?
    Oef, ik heb geen favoriet of zo, als veggie is het meestal niet zo speciaal.. Vind ONS in Eindhoven wel leuk

    7. Welk gerecht is op dit moment je favoriet?
    Quinoa salades!

    8. Als je helemaal vrij was om te kiezen, welk beroep zou je dan willen uitoefenen?
    Al reizend m'n geld verdienen met wat ik erover te vertellen heb.

    9. Geloof je in de ware?
    Ik heb er nooit in geloofd. Ik heb veel langere relaties gehad. Relaties zijn gewoon hard werken, en als je dat er niet in wil stoppen, dan is dat niet de juiste persoon voor je. Maar 'de ware'? Ik denk dat er meerdere ware personen zijn. Maar mijn huidige vriend, die eerst mijn beste vriend was, is wel heel speciaal voor me. We kennen elkaar ook door en door en hebben er bewust voor gekozen wel samen door te gaan en onze vriendschap zogezegd 'op het spel te zetten'. Doordat we elkaar zo goed kennen kunnen we ook flink ruzie maken maar we hebben daardoor juist ook veel respect voor elkaar omdat we weten hoe we zijn. Ja, ik denk dat ik bij hem hoor :)

    10. Wat zijn jouw fijnste gewoontes?
    Ik heb niet zoveel goede gewoontes :') ik ben geen supergezonde eter of zo. Maar ik vind het heerlijk om de tijd te nemen voor mezelf in de ochtend, als het even kan.

    11. Welke reizen heb je op dit moment op de planning staan, of droom je het hardste van?
    Mweee, Nicaragua!

    BeantwoordenVerwijderen