21.8.13

LEVEN - My very first Smartphone!

Nou jongens, ik ben nu toch ook in het juiste tijdperk aangeland. Aanschouw: mijn nieuwe liefde, mijn laat-ik-niet-verslaafd-raken-speeltje, mijn verbinding met de wereld!


Mijn Samsung Galaxy Note II. Is 'ie niet mooi?


Stiekem liep ik al jaren te kwijlen over al die iPhone versies; met of zonder s, 3 of 5, ik zag het verschil niet echt, maar die hype he. Het fameuze niet gemarkete (schrijf je dat zo?) wonderkind van Apple.

Tot ik voor het blok stond, en een telefoon kon uitkiezen voor mijzelf. Dan komt mijn rationele self gelukkig ook even om de hoek kijken. Dus deed ik een paar online testjes, om te kijken welke telefoon het beste bij me zou passen. Schrok eerst van de uitkomst. Keek toch ook maar even bij de consumentenbond. Bleek mijn soulmate bij de top 5 van beste telefoons van het moment te staan! Nou, dan kan ik er ook niet meer omheen. Op naar de winkel. 


Past dat 'gigantische' ding wel in mijn hand? Perfect, bleek. Ok, in eerste instantie denk je dat je een tablet vast hebt. De mini-mini versie. Maar al snel voelt het gewoon als een telefoon. Of een Phablet, ook prima joh. Ik ben hartstikke tevreden over het draagcomfort van dit apparaat.

Daarnaast is de telefoon ook uit stylistisch oogpunt mijn nieuwe oogappeltje. Helemaal met zo'n niet-origineel hoesje-van-een-ander-merk er omheen, vind ik leuk. Lekker beschermd  ook. Zo'n spast als ik laat dit soort dure techniekjes namelijk vaak uit mijn handen kletteren. Zomaar, niet eens met een reden. Maar het is al getest: deze telefoon, met dit hoesje, kan dat aan, hoezee!

 

Dan een kort woordje over de specs. Perfecte camera, vind ik belangrijk. Zo eentje die aan de voor- en achterkant zit. Een pen, waar je echt mee kunt schrijven. Niet zo'n jaren 'oo pennetje waarbij dus de helft van je woorden niet overkomen en je een vertraging van een minuut hebt. Nee, het voelt echt alsof je schrijft. En zelfs het ergste kraaienpotenhandschrift (dat van mij) pakt hij op.
Mocht je dan even geen zin hebben om traditioneel te schrijven, kan je altijd nog swipen. Of hoe dat ook heet. Zo met je vinger over het toetsenbordje vegen van letter naar letter. Knap staaltje techniek, want daar komt wonder boven wonder dan ineens het woord dat je bedoelde te staan! Uiteraard kan je het hele appscala ook vinden in de android stores en ze mooi installeren op dit beestje.

Ik ben er helemaal blij mee. Oh, en hij belt ook nog eens met loepzuiver geluid! Niet geheel onbelangrijk voor een telefoon :)


3 opmerkingen:

  1. Oehh mooi dinkie. Leuk dat je mee doet haha, now youll never go without it !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Welkom in de wereld der smartphones. En, ben je al verslaafd? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. veel plezier ermee! heb zelf sinds kort ook een smartphone :)

    BeantwoordenVerwijderen