1.8.13

LIFE - Een dag voor mijzelf

Sinds mijn vriend af en toe op zaterdag moet werken, heb ik soms een dag helemaal voor mezelf. Wat ga je dan doen in een stad die helemaal nieuw voor je is? Op ontdekkingstocht!
Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik dit in mijn leven nog helemaal niet vaak heb gedaan, zo alleen er op uit. Hoe dat komt? Ik ben al sinds mijn zestiende bij mijn vriend, vind het simpelweg veel te leuk om samen dingen te ondernemen. Maar kom op, als vierentwintigjarige moest het er nu toch eens van komen dat ik ter ontspanning zelf door Berlijn zou gaan wandelen.

Met mijn camera in de aanslag vertrok ik naar Prenzlauer Berg. Zoals ik in mijn vorige post al zei, deze wijk had ik nog nauwelijks bezocht. Terwijl er juist zoveel goede verhalen over de rondte doen! Ik geef deze Prenz' fans groot gelijk. Deze wijk is zeker een aanrader om lekker door rond te struinen. Op elke straathoek is wel iets leuks/bijzonders/unieks te zien. Om nog maar niet te spreken over de talloze cafe's en bijzondere boetiekjes die er te vinden zijn. Wat ik vooral kan aanraden is om hier vroeg in de ochtend heen te gaan. Zo'n mooi gezicht om de straten langzaam te zien ontwaken, mensen half slapend op een net opgezet terras een ontbijtje te zien eten. Dat is mijn sfeer. Ik geloof dat ik om die reden ook een ochtendmens ben. Alles lijkt weer zo nieuw en onschuldig, bijna als een baby ;).

Dan: wat foto's die ik nam!











 Dit was ook de dag waarop ik voor het eerst in mijn eentje voor de ontspanning plaatsnam op een terras. Ik bestelde een Chai Latte (nog nooit in my life geproefd, maar het klinkt zo leuk. Bleek gelukkig ook heel lekker te zijn) en maakte aantekeningen voor mijn blog in mijn nieuwe moleskine boekje (ook de eerste ooit. Heerlijk, ik ben hooked). Het terras stond vol met bloemetjes. Aangezien ik onze camera graag beter wil leren kennen, experimenteerde ik wat met bloemfoto's. Hier zie je dus een deel van het resultaat...




 Het cafe waar ik zat: Ostfee. Te vinden op de Oderberger Str. 39, vlakbij het Mauerpark (waar op zondag die superleuke vlooienmarkt schijnt te zijn waar ik nog nooit ben geweest. Het staat op de planning).



 Ben jij weleens in Prenzlauer Berg geweest? Wat zijn nou echt de places-to-be?

7 opmerkingen:

  1. Haha ja ik heb ook pas sinds dit jaar moleskine, ben ook hooked! Handig he dat opschrijven. Much better dan op je mobiel oid. En lekker joh Berlijn, lijkt me fijn om daar al wonende rond te struinen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk zeg. Ik ben er nog nooit geweest, maar het lijkt me een leuke stad. Ik wil er graag heen. Ik woon nu een jaar in Amsterdam en vind het nog steeds leuk om zomaar wat rond te fietsen en nieuwe plekken te ontdekken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijnnnnn! In je eentje rondsnuffelen in Berlijn...heerlijk! Vaker doen hoor! (en dan met ons delen uiteraard! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk, zo je eigen stad verkennen. Zo leer je het echt kenen, fijn he?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Anne! Door je comment op mijn blog ben ik ook bij jou even een kijkje gaan nemen. Leuke blog heb je! En heel leuk om te lezen dat je pas naar Berlijn bent verhuist. Na onze roadtrip hebben m'n vriend & ik het er ook over om in Berlijn te gaan wonen. Wie weet... Ik ga even je blogs teruglezen! Liefs, Esther

    www.refreshbug.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Spannend die plannen! Leuk om te horen dat je mijn blog leuk vind :) Ik ben benieuwd of jullie uiteindelijk besluiten naar Berlijn te verhuizen!!

      Verwijderen