6.8.13

RECEPT - Spinaziesalade met hennepzaad

Zomer. Waar ik geen genoeg van kan krijgen tijdens dit seizoen is salade. Voornamelijk salade met spinazie. Zo makkelijk en snel mogelijk, maar wel lekker. Vandaar dat ik zelf dit receptje verzon (ok, het is niet zo inventief, maar het is wel zelf samengesteld). Het fijne is dat deze salade echt vult, en vegetarisch is. Zelfs veganistisch geloof ik (al ben ik niet een expert op dit gebied ;)), mooie bijzaak. Want na het lezen van het boek ' Dieren Eten' hoef ik geen vlees meer...





El Recepto


Men neme:
- Een paar grote handen verse spinazie (gewassen om een geschuurde maag tegen te gaan)
- Een hand hennepzaad
- Een grote tomaat
- Een rode paprika
- Een blik kikkererwten
- Balsamico (van die lekkere stroperige dikke balsamico met een sterke smaak)
- Extra vierge olijfolie, een klein scheutje
- Peper en zout, en naar wens een klein beetje cayennepeper voor wat pit



Men doet:
1. Alles in een grote bak
2. Lekker mengen
3. Op smaak brengen
4. Het leukste gedeelte: opeten!


Eet smakelijk :)

5 opmerkingen:

  1. Ondanks dat ik niet zo gek ben op spinazie vind ik het er wel heel erg lekker uitzien!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Yummie! Lijkt me echt super lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo!
    Uw blog heeft onze aandacht getrokken vanwege de kwaliteit van de recepten. We zouden het leuk vinden als u zich zou aanmelden bij Volrecepten.nl zodat wij naar uw blog kunnen linken.

    Volrecepten.nl is een zoekmachine die de beste Nederlandse kooksites en blogs verzamelen van het internet. Enkele honderden blogs zijn hier al ingeschreven en profiteren van het verkeer die wij naar hun sites sturen.

    Om mee te doen met Volrecepten.nl, ga je gewoon naar http://www.volrecepten.nl/registreer-u-voor-de-topblogs-met-recepten
    Breng ons een bezoek!

    Groetjes Magdalena
    Volrecepten.nl

    BeantwoordenVerwijderen