29.8.13

RECEPT - Vegan bonbons I

Nog nooit eerder had ik mijn verjaardag gevierd op een kantoor. Elk jaar, toevallig of niet, was ik simpelweg rond die dag niet aan het werk. Dit jaar was dat anders. Ik had niet zo'n behoefte om vrij te nemen en heb dus gewoon gewerkt. Dan is het wel zo gepast om wat te trakteren. Dat heb ik gedaan! Dit is deel 1 van 2, ik maakte namelijk twee soorten vegan bonbons. Allebei de soorten bonbons die ik maakten waren vrij van toegevoegde vetten en suikers. Ook fijn.

Pittige nepchocoladebonbons






Benodigdheden (voor ongeveer 30 stuks)

- 150 gram dadels, ontpit
- 75 gram walnoten
- Cayennepeper, een halve theelepel
- Cacaopoeder, 1 eetlepel
- Zout, een halve theelepel
- Kokosrasp

 Hoe maak je dit in tien minuten?

Voeg de dadels en walnoten samen in de keukenmachine. Maal het geheel totdat het fijn is en aan elkaar blijft plakken. Als het niet genoeg plakt, voeg je wat extra dadels toe. Voeg dan de cayennepeper, cacaopoeder en zout toe. Maal het geheel in de keukenmachine.



Vervolgens draai je van dit mengsel kleine balletjes. Het vult behoorlijk en levert best een smaakexplosietje op, dus de balletjes hoeven niet te groot te zijn. Als je alle balletjes hebt gedraaid, rol je ze door de kokos.

  Klaar!

 

 

 

 

 

 

Dit recept is door mijzelf bedacht. Heb jij weleens dit soort bonbons gemaakt?

16 opmerkingen:

  1. Dit heb ik nog nooit gemaakt, maar wat goed dat ze vegan zijn! Ziet er goed uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het ziet er zooo lekker uit. Maar ik vind dadels echt heel vies, dus dan vind ik dit vast ook niet zo lekker? Of proef je de dadels niet echt? Anders wil ik het ook wel proberen te maken :D Mooi gemaakt hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, nou ik heb een collega die ook zei dat ze dadels niet lekker vond, maar die daar hier geen last van had. Als je extra cacao er in doet, dan proef je het nog minder gok ik. Misschien wel het proberen waard? Want an sich vind ik zelf ook dadels niet fijn. Of je probeert iets soortgelijks met een ander gedroogd fruit, misschien kan het ook wel met pruimen bijvoorbeeld?

      Verwijderen
  3. Ze zien er lekker uit! Kende het nog helemaal niet.

    Liefs,
    Kiki / Chicks About Fashion

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zien ze er leuk uit! Is het ook een beetje scherp, door de cayenne?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat ziet er lekker uit zeg! Ik ben gek op dadels dus dit vind ik vast heel lekker haha! Leuke blog heb je trouwens ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben juist gek op dadels, dit lijkt me dan ook echt heeeerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Met veel schaamte zeg ik! ik heb perongeluk je comment verwijderd op men blog! allesinds toch bedankt voor je comment en de foto.. ik heb eigenlijk nooit ontdekt wat het was! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hmmm ik houd van dadels! Dus deze bonbons zouden mij zeker smaken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ow wat lekker zeg, ik hou van dadels!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hmmmmmmm!! Ik wil ze zeker proberen. Ben dol op dadels!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Yum! Wat ziet dat er lekker uit! Ik ben wel heel erg benieuwd hoe dit proeftt!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oeh,jummie..


    xx

    Claudia van allthatmatters.tk

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ahhhh dit klinkt echt heeeerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Klinkt erg goed! Ik maak een soortgelijke variant met banaan, dadel en rozijn, maar dit klinkt ook zeker 't proberen waard!

    BeantwoordenVerwijderen